قیمت دلار روز 11 تیر 1401/ مذاکره انجام می شود؟

لست سکند

دلار بازار آزاد جهش قیمتی زیادی نسبت به پنج شنبه گذشته داشته و در کانال جدید قیمتی در حال پیشروی است. هم اکنون قیمت دلار بازار متشکل نیز نسبت به روز قبل 0.03 درصد بالا رفته و در محدوده 27 هزار و 599 تومانی قرار دارد. شکست مذاکرات دوحه و عدم برقراری مذاکرات برجام باعث شده تا دلار بار دیگر در مدار صعودی قرار بگیرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار دلار و ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اواسط هفته گذشته سفر جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، و ابراز امیدواری وی درباره انعقاد قرارداد هسته‌ای، نرخ دلار را به سرعت نزولی کرد. اما پنج شنبه برخی مقامات اروپایی و آمریکایی درباره انجام مذاکرات برجام و انجام توافق ابراز ناامیدی کردند و این موضوع بار دیگر باعث رشد قیمت دلار شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

البته امروز خبری از بلومبرگ منتشر شد که گویا بازار ارز آن را جدی نگرفت. خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابعی مدعی شده که مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در دوحه قطر بعد از سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در اواخر ماه میلادی جاری از سر گرفته خواهد شد.

راز آسمان پایتخت

مجید تخت روانچی، نماینده ایران در سازمان ملل، بیان کرده که به دنبال مذاکرات دوحه، مرحله بعدی مذاکرات با اتحادیه اروپا هماهنگ خواهد شد. در صورتی که آمریکا برای توافق عزم جدی داشته باشد، این مسئله دور از دسترس نخواهد بود.

امروز قیمت پوند و یورو افزایش قابل توجهی داشت. نرخ یورو نسبت به روز قبل 2.3 درصد بالا رفت و به مرز 34 هزار و 250 تومانی رسید. قیمت پوند در مقایسه با روز قبل 2.2 درصد بیشتر شد و در محدوده 39 هزار و 950 تومانی قرار گرفت.

اطلاعات عمومی:

مجازات صادرکنندگان متخلف چقدر است؟

طی سال‌های اخیر برخی از صادرکنندگان که ارز ترجیحی دریافت کردند، تعهد ارزی خود را ادا نکردند. این مسئله باعث شده تا برای صادرکنندگانی که دلار ناشی از صادرات را به کشور بازنگرداندند، مجازات وضع شود. براساس میزان تعهد ارزی، مجازات این جرم جریمه نقدی، محرومیت یک تا ده ساله از فعالیت بازرگانی، ابطال کارت تجاری و حبس تعزیری است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز