قیمت دلار روز 9 تیر 1401/ واکنش نرخ ارز به سخنان مورا

نرخ ارز برخلاف انتشار اخبار مثبت درباره مذاکرات برجام و توافق هسته‌ای، کاهشی نشد و بعد از یک وقفه بسیار کوتاه مجددا رشد پیدا کرد. هم اکنون قیمت دلار بازار متشکل نسبت به روز گذشته 0.04 درصد بیشتر شده و به مرز 27 هزار و 577 تومانی رسیده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مذاکرات برجام سه ماه بود که در وضعیت بلاتکلیفی قرار داشت و این موضوع باعث رشد مداوم نرخ دلار شده بود. اما سفر جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، به ایران و سخنان وی درباره مذاکرات برجام شرایط را تغییر داد و بار دیگر خوش بینی‌ها را درباره مذاکرات برجام بالا برد. این موضوع باعث کاهش قیمت دلار به صورت مقطعی شد. برخی معامله گران و فعالان بازار گوشزد کرده بودند به دلیل وضعیت اقتصادی کنونی و تکرار وضعیت مذاکرات برجام، احتمالا این کاهش هیجانی و موقتی است و نرخ دلار بار دیگر رشد پیدا خواهد کرد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

این موضوع در کنار اظهارات اخیر انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، درباره عدم پیشرفت مذاکرات تیم اتحادیه اروپا و طرف ایرانی باعث شد تا بار دیگر قیمت دلار به مسیر صعودی خود بازگردد.

آریاک سفر

م اکنون قیمت پوند و یورو هم در مسیر افزایشی قرار گرفته است. نرخ پوند نسبت به روز گذشته 0.8 درصد بالا رفت و اکنون در محدوده 38 هزار و 650 تومان قرار دارد. قیمت یورو نیز در مقایسه با دیروز 0.8 درصد رشد داشت و به مرز 33 هزار و 60 تومان رسید.

اطلاعات عمومی:

سقف نگهداری دلار خانگی چقدر است؟

بر اساس دستورالعمل اجرایی مربوط به تعیین میزان ارز قابل حمل، نگهداری و مبادله در داخل کشور، اشخاص حداکثر می‌توانند تا سقف مبلغ ۱۰ هزار یورو یا معادل آن را به عنوان ارزهای خارجی نگداری کنند. اشخاص برای نگهداری ارزهای خارجی بیشتر از این مبلغ باید یکی از مدارک سند موسسه اعتباری، رسید سنا و اظهارنامه گمرکی را در اختیار داشته باشند.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز