قیمت دلار روز 8 تیر 1401/ نرخ ارز اندکی بالا رفت

امروز قیمت دلار با وجود سیگنال‌های مثبت برجامی، ذخایر ارزی و … دوباره افزایش پیدا کرد. نرخ دلار بازار متشکل نسبت به روز قبل تغییری پیدا نکرد و در همان محدوده 27 هزار و 575 تومان معامله شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا به برقراری مجدد مذاکرات اشاره کرده اما در حاشیه مباحث خود بیان کرد که مذاکرات احیای توافق هسته‌ای از وین به جای دیگر انتقال نیافته است. در همین خصوص، سران کشورهای بزرگ اروپایی نیز به مسئله برجام و محدود کردن ایران در زمینه ساخت صلاح هسته‌ای تاکید کرده‌اند. علاوه بر این موضوع، علی صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی، نیز اعلام کرده که وضعیت ذخایر ارزی کشور مساعد است و صادرکنندگان تمامی حوزه‌ها، به ویژه بخش غیرنفتی، در زمینه قیمت توافقی فروش ارز گام‌های موثری برداشته‌اند. مجموع این اخبار به همراه خبرهای دیگر سیگنالی برای کاهش بیشتر نرخ دلار محسوب می‌شد، اما قیمت این ارز چندان تغییری نداشت.

اخبار مرتبط را بخوانید:

برخی فعالان بازار معتقدند، بعد از ریزش نرخ دلار در روز دوشنبه، اکنون اصلاح قیمت آن رخ داده است. رشد قیمت دلار بازار آزاد در نتیجه سیگنال رشد قیمتی ارز هرات اتفاق افتاد.

آریاک سفر

امروز قیمت یورو نسبت به روز گذشته 0.2 درصد بالا رفت و 32 هزار و 690 تومان شد. اما نرخ پوند در مقایسه با دیروز 0.1 درصد کاهش پیدا کرد و به مرز 38 هزار و 190 تومان رسید.

اطلاعات عمومی:

عوامل مهم برای پیش بینی نرخ دلار کدامند؟

قیمت دلار علاوه تحت تاثیر مسائل مختلفی تغییر پیدا می‌کند. بنابراین فعالان این حوزه باید درباره این مسائل و تحلیل آن‌ها آگاهی داشته باشند یا از وبسایت‌های تحلیلی معتبر کمک بگیرند تا بتوانند به درستی سرمایه گذاری کنند. صادرات نفت و میزان آن، یارانه انرژی، وضعیت بانک‌ها، تورم کشور، تورم جهان، مقدار بودجه، انتظارات تورمی، وضعیت دیگر بازارهای مالی، نرخ بهره بانکی و مواردی از این قبیل روی قیمت دلار اثر می‌گذارند و باید از تحلیل این مسائل آگاه بود.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز