قیمت دلار بعد از انتخابات چقدر می‌ شود؟

قیمت دلار بعد از انتخابات چقدر می شود؟
تورهای مسافرتی لحظه آخر

بررسی‌ها نشان می‌دهد که بازار ارز غیر‌رسمی در کم‌رمق‌ترین روز‌های خود به سر می‌برد و به‌نظر می‌رسد معامله‌گران میلی به خرید یا فروش دارایی‌های خود ندارند. تعطیلی بازار در روز‌های میانی هفته نیز به موضوع را تشدید کرده است. معاملات فردایی برای شنبه آینده نرخ می‌خورد و حجم بازار نقدی به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

به گزارش کاماپرس، شنیده‌ها از هسته مرکزی بازار ارز تهران حاکی از انجماد معاملات است. تحلیلگران بر این باورند که تا زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری یخ بازار آب نمی‌شود. زمانی که بازه نوسان نرخ ارز کوچک می‌شود، سود شرکت در معاملات نیز برای فعالان ارزی کمتر می‌شود و در نتیجه این افراد از بازار فاصله می‌گیرند.

هفته‌های گذشته، نرخ دلار آزاد به عنوان شاخص بازار ارز تهران در یک بازه کمتر از هزار تومان نوسان داشته است. کاهش دمای بازار دلار به قدری تشدید شده است که در هفته جاری، بازه نوسان این ارز به زیر 100 تومان کاهش یافت. به‌عنوان مثال، در بازار روز یکشنبه، هر برگ اسکناس دلار آزاد با افت 50 تومانی نسبت به نرخ روز پیشین با قیمت 58 هزار و 800 تومان به فروش رسید. اما چشم‌انداز کارشناسان از بازار ارز پس از انتخابات چگونه است؟

به طور کلی، مواردی مانند بهبود روابط خارجی و گشایش‌های اقتصادی، همراه با ادامه گفت‌وگو‌ها با غرب جهت رفع تحریم‌های اقتصادی، از جمله عواملی هستند که می‌توانند با تأثیر گذاری بر انتظارات تورمی فعالان بازار، زمینه‌ساز نوسانات کاهشی نرخ ارز شوند. البته هر یک از این عوامل، در صورت وقوع، ممکن است تأثیرات محسوسی بر بازار ارز داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

در صورت پیروزی کدام نامزد دلار ارزان می شود؟

تحلیل‌گران اعتقاد دارند که واکنش انتظاراتی بازار نسبت به پیروزی هر یک از نامزدهای ریاست‌جمهوری، ناگزیر و سریع خواهد بود. به طور کلی، با توجه به رویکرد سیاسی و سابقه فعالیت هر یک از نامزدهای انتخابات پیش‌رو، می‌توان پیش‌بینی کرد که روند بازار در هفته‌های پس از اعلام نتایج به چه صورت خواهد بود. در صورتی که فردی با برنامه اقتصادی جامع و مشخص و همچنین دارای نگرش مثبت نسبت به گفت‌وگو‌های رفع تحریمی در انتخابات پیروز شود، بازار ممکن است شاهد یک فشار انتظاراتی کاهشی باشد و شاخص‌های ارزی در سطوح قیمتی پایین‌تر معامله شوند.

اما در صورتی که نامزد انتخابات پیش‌رو در برنامه خود خودکفایی اقتصادی را نسبت به تمرکز روی مساله رفع تحریم‌ها ارجحیت بدهد، احتمال دارد که بازار ارز نسبت به انتخاب او واکنش انتظاراتی منفی نشان داده و شاخص‌های بازار ارز افزایشی شوند. اما در مجموع می‌توان گفت که واکنش‌های انتظاراتی در صورت اتخاذ رویکرد اقتصادی مناسب از سوی کابینه دولت جدید، ممکن است فروکش کند.

به نقل از دنیای اقتصاد، در بازار روز‌های تعطیل هفته جاری همزمان با ثبات نرخ ارز، قیمت قطعات مختلف سکه طلا تحت تاثیر افت ارزش طلای جهانی، کاهشی شد. هر قطعه سکه طلا طرح جدید در بازار روز یکشنبه با 250 هزار تومان کاهش نسبت به نرخ روز پیشین از کانال 40 میلیون تومانی خارج و در رقم 39 میلیون و 950 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.

انتهای پیام

روکش مارال
آهن رویال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز