قیمت خودروهای برقی پرطرفدار و موجود در ایران

تورهای مسافرتی لحظه آخر

امروزه خودروهای برقی به یکی از محبوب‌ترین ماشین‌ها در جهان تبدیل شده‌اند اما خودروهای برقی موجود در ایران هنوز بومی نیستند چراکه هنوز اهمیت به محیط زیست آن گونه‌ که باید مورد توجه افراد قرار نگرفته و تلاشی برای آن نمی‌کنند. در مقابل در بسیاری از کشورهای توسعه یافته این مسئله به یک دغدغه اصلی تبدیل شده و در تلاش هستند تا برخی از آلاینده‌ها را با کمک خودروهای هیبریدی از بین ببرند. در این شرایط برخی افراد همچنان به فکر محیط زیست هستند و خودروهای هیبریدی را وارد کشور کرده‌اند. قیمت خودرو برقی بالا بوده؛ به همین خاطر خرید این ماشین‌ها به سرمایه‌ی بیشتری نیاز دارد اما در نهایت به لحاظ هزینه‌ی سوخت و کاهش تولید آلایندگی‌، خریدی سودآورد به حساب می‌آید.

کاماپرس در این گزارش به بررسی قیمت خودرو های برقی پرطرفدار و موجود در ایران می‌پردازد.

تویوتا کمری XLE

یکی از خودروهای گران قیمت برقی در بازار خودروهای هیبریدی ایران است. به لحاژ ظاهری، تویوتا کمری XLE را می‌توان از سر اگزوزهای کرومی، چراغ‌های روز LED در سپر جلو و رینگ‌های کرومی تشخیص داد. قدرت موتور الکتریکی این خودرو حدود 44 اسب‌بخار بوده که نسبت به قدرت 39 اسبی موتور الکتریکی سوناتا LF هیبریدی تفاوت چندانی ندارد اما کمری به لطف پیشرانه بنزینی حجیم‌تر، شتاب تند و تیزتری دارد. در تویوتا کمری XLE نمی ‌توان خودرو را در حالت تمام‌برقی قرار داد چراکه تعویض قدرت میان موتور الکتریکی و بنزینی توسط ECU و بدون دخالت راننده انجام می‌شود. اگر باتری‌های این خودرو شارژ باشند؛ هنگام استارت ‌زدن، حرکت با سرعت کم یا حتی درجا کار کردن موتور الکتریکی وارد مدار می‌‌شود اما در غیر این صورت مثلا با افزایش ناگهانی سرعت پیشرانه بنزینی به کمک‌ راننده می‌آید. قیمت خودرو در زمان تنظیم این گزارش ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعلام شده است.

لکسوس NX300H

یکی از پیشرفته‌ترین خودروهای شاسی بلند برقی بوده که از نظر امکانات نیز از کامل‌ترین خودروهای کراس اوور موجود در بازار ایران محسوب می‌شود. این خودرو به لحاظ فنی بسیار شبیه تویوتا کمری هیبریدی است؛ تنها تفاوت آن‌ها، سیستم چهار چرخ محرک لکسوس است. این خودرو از یک موتور بنزینی با حجم ۲.۵ لیتر و از نوع تنفس طبیعی بهره‌مند است. موتور بنزینی این خودرو می‌تواند ۱۵۵ اسب بخار قدرت تولید کند. در کنار این موتور از دو موتور برقی یکی با قدرت ۶۸ و ۱۴۳ اسب بخار استفاده شده است و مجموع قدرت تولیدی توسط سیستم هیبریدی این خودرو هم به ۱۹۷ اسب بخار می‌رسد. این خودرو می‌تواند در ۹.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. قیمت خودرو در زمان تنظیم این گزارش ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام شده است.

هیوندا سوناتای هیبریدی

از خودروهای برقی موجود در بازار ایران دارای یک موتور برقی با توانایی تولید 51 اسب‌ بخار و 204 نیوتن‌‌متر گشتاور بوده که پیشرانه‌ی بنزینی استاندارد آن نیز می‌تواند 190 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این خودرو هنگام درگیر بودن هر دو موتور برقی و بنزینی، در نهایت به شتاب‌گیری مناسب سوناتا هیبرید منتهی می‌شود. باتری لیتیوم پلیمر آن ظرفیت بالایی ندارد؛ به همین خاطر امکان پیمایش مسافت بالایی به صورت تمام برقی با این خودرو نیز وجود ندارد. تنها برای جلوگیری از هدر رفت سوخت در ترافیک‌‌های شهری مناسب است. قیمت خودرو در زمان تنظیم این گزارش ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعلام شده است.

کیا اپتیما

کیا اپتیما مدل jf یک نمونه‌ی هیبریدی موجود در ایران بوده که طرفداران خاص خود را در میان سایر خودروهای این برند پیدا کرده است. این مدل در کنار نمونه بنزینی با پیشرانه هیبرید عرضه شده است. در ظاهر در بسیاری از بخش‌ها طراحی مشابه با کیا اپتیما JF بنزینی دارد اما در نمونه هیبریدی این خودرو برای بهتر کردن جریان عبور هوا طراحی سپر، جلو پنجره، سپر عقب، رینگ و دریچه هوای روی گلگیر تغییر کرده و با ساده‌تر شدن، آیرودینامیک‌تر نیز شده است. قیمت خودرو در زمان تنظیم این گزارش ۴ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان اعلام شده است.

استعلام قیمت خودرو برقی در ایران از “همراه مکانیک”

همراه‌ مکانیک از سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون به کامل‌ترین مرجع خدمات خودرو در کشور برای مشاوره تخصصی خرید و فروش تبدیل شده است. برای ارتباط با همراه مکانیک به نشانی تهران، خیابان آزادی، خیابان حبیب الله، بعد از میدان حسن حسینی، ایستگاه نوآوری شریف، پلاک 56 رفته یا با شماره تلفن‌های 02167632000 یا 02191070700 تماس بگیرید. همچنین برای تسهیل در انجام امور می‌توانید به نشانی اینترنتی https://www.hamrah-mechanic.com مراجعه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : همراه مکانیک
روکش مارال
آهن رویال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز