قابلیت مالتی لوکیشن در خدمات سرور مجازی چه مفهومی دارد؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

این روزها جهان با واژه‌ آشنایی به نام اینترنت عجین شده است که با ارائه سرویس‌های مختلف کاربردهای بسیار زیادی برای جامعه بشری دارد. این شبکه بزرگ از کامپیوترهایی تشکیل شده که در سراسر دنیا قرار دارند و در ارتباط با یک دیگر شبکه‌های کوچک و بزرگی را تشکیل داده و اطلاعات و داده‌ها را رد وبدل می‌سازند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار فن آوری اطلاعات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از ایران وی پی اس ، با افزایش کسب وکارهای اینترنتی در دنیای پیشرفته امروز، نیاز به سرور بیشتر احساس می‌شود. سرورها در واقع کامپیوترهای قدرتمند همیشه روشن و در حال کار هستند و نیاز کاربران را در سطح گسترده برآورده می‌سازند. سرور مجازی نیز یکی از انواع سرور است.

سرور مجازی چیست؟

قبل از این که با قابلیت مولتی لوکیشن در این نوع سرور آشنا شوید و مفهوم آن را درک کنید، باید به درک درستی از مفهوم سرور مجازی برسید. این سرور که به اختصار وی پی اس نیز خوانده می‌شود، در واقع نوعی سرویس میزبانی وب است. اگر سرور را به یک ساختمان تشبیه کنیم، سرورهای مجازی واحدهای تشکیل‌دهنده این ساختمان هستند و طبیعتا هر واحد به صورت اختصاصی در اختیار یک کاربر قرار دارد. می‌توان گفت هر واحد یک سرور اختصاصی مجازی است. این روزها اکثر کسب وکارها فعالیت خود را به صورت اینترنتی و در قالب وب سایت دنبال می‌کنند. سایت‌هایی که محصولات یا خدماتی را عرضه می‌کنند، باید محتوای خود را در بستری به نام هاست بارگذاری کنند. هاست در واقع مفهوم اجازه یک مکان بارگذاری در بستر اینترنت را می‌رساند.

در این بین ممکن است برخی از سایت‌ها برای گسترش کسب و کار خود به منابع وسیع‌تر و مطمئن‌تری نیاز پیدا کنند که در ترافیک‌های بالا با مشکل مواجه نشوند. در این مواقع سرور اختصاصی مجازی بهترین انتخاب است. سرور مجازی مزایای بسیاری برای کارفرمایان چنین سایت‌هایی دارد. از آنجا که سرورهای اختصاصی و مجزا هزینه زیادی برای صاحبین سایت‌ها دارند، سرورهای مجازی با امکانات فوق‌العاده از بیشترین طرفدار برخورداراند. این نوع سرور یک انتخاب ایده‌آل برای میزبانی کسب وکارهای آنلاین و سایت‌های محبوبی است که بازدید مناسبی دارند، چون در عین کاهش هزینه‌های میزبانی، عملکرد و کارایی چنین وب سایت‌هایی را بهینه می‌سازد. به عنوان مثال: سرور اختصاصی مجازی، پهنای باند بالا و حافظه مناسب برای زمانی که ترافیک سایت بسیار بالا است و امنیت بالای صفحه وب را برای سایت‌هایی که میزبانی آن‌ها را به عهده دارد، فراهم می‌سازد.

راز آسمان پایتخت

نقش دیتا سنتر و لوکیشن سرویس در خرید سرور مجازی

حتما می‌دانید که برای استفاده از قابلیت‌های این سرور باید آن را خریداری کنید. به این نکته مهم توجه کنید، هنگام خرید سرور باید بدانید که دیتا‌سنتر مربوط به سرور میزبان سایت شما در کجا قرار داد. دیتاسنتر در واقع مرکز داده یا مکانی است که سرورها در آن نگهداری می‌شوند. سرورها از سخت افزارها و شبکه‌های قدرتمدی تشکیل شده‌اند و ضمن مصرف مقدار زیاد برق، حرارت بالایی تولید می‌کنند، به همین دلیل به مکان اختصاصی احتیاج دارند. لوکیشن  یا همان موقعیت سرور اهمیت زیادی برای سایت‌های کسب و کار دارد و به صورت مستقیم سرعت سایت، امنیت و سئوی آن را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در واقع محل ذخیره سازی وب سایت شما در افزایش سرعت، افزایش و سئو سایت و بالعکس نقش موثری دارد. بر این اساس هر چه فاصله محل ذخیره سازی سرور به شما نزدیک تر باشد، سایت پیشرفت بیشتری خواهد داشت.

می‌توان چنین گفت کسب وکارهای اینترنتی مختلف برای جذب رضایت و اعتماد مشتری و ایجاد یک تجربه کاربری عالی برای افزایش فروش و رشد وب سایت خود، باید سرور آن را در نزدیک محل خود انتخاب کنند. در نهایت باید توجه کنید که قبل از تهیه میزبانی، قوانین و موقعیت کشوری که سرور در آن قرار دارد را بررسی کنید. به این ترتیب سرور منطقه ای که با شرایط شما همخوانی دارد را تهیه می‌کنید. معمولا سرورهایی مانند سرور مجازی هلند، سرور مجازی آلمان و سرور مجازی گرجستان به عنوان سرورهای خارجی موقعیت خوبی برای میزبانی وب دارند. در مورد سرورهای ایرانی نیز باید بدانید که هر چقدر هم سرعت شبکه آن‌ها بالا باشد، تنها برای کاربران ایرانی مناسب است و کاربران سرورهای خارجی باید میزبانی خارجی را تهیه کنند.

در نهایت پس از معرفی سرور اختصاصی مجازی و مزایای آن برای سایت‌های کوچک و نوپا، آشنایی با اهمیت موقعیت و لوکیشن سرور در بازدهی بهتر وب سایت‌ها به مفهوم مولتی لوکیشن می‌رسیم. این اصلاح در سرورهای مجازی در واقع مفهوم نوعی موقعیت چند منظوره را می‌رساند. به این صورت که شما می‌توانید ازشرکت ارائه دهنده سرور اختصاصی مجازی یک وی پی‌اس مجازی از کشور مورد نظر درخواست کنید که دارای لوکیشن اختصاصی از کشور هدف است و قابلیت میزبانی از چندین وب‌سایت را فراهم می‌سازد. سرورهای مجازی داخل و خارج کشور تحت سیستم عامل ویندوز و لینوکس ارائه می‌شوند. کسب‌ وکارهای ایرانی که قصد فعالیت در خارج از کشور را نیز دارند، می‌توانند از سرویس دهنده‌هایی که سرورهای خود را در لوکیشن‌های مختلف ارائه می‌دهند، استفاده کرده و با توجه به لوکیشن‌های مختلف سرورها، انتخاب گسترده‌ای داشته باشند. این ویژگی برای کاربرانی که قصد فعالیت در کشورهای مختلف یا فعالیت در سایت‌های فریلنسری را دارند، بسیار حائز اهمیت است. به این ترتیب می‌توان هم‌زمان چند سایت را مدیریت کرد.

بهترین سرویس دهنده سرور مجازی ایرانی و خارجی

ایران وی پی اس به عنوان یک سرویس‌دهنده معتبر با هدف ارائه سرورهای مجازی پرسرعت در لوکیشن‌های مختلف، سرویس‌های سروری خود را در موقعیت‌های مختلف در ایران، گرجستان، آلمان، هلند، انگلیس، فرانسه، کانادا، اوکراین و غیره ارائه می‌دهد. این سرویس‌دهنده نمایندگی ورلدباس را به عهده دارد. هدف ایران وی پی اس ارائه سرورهای مجازی با کیفیت عالی است.

 

مرتبط با : ایران وی پی اس
اوج آرام
دادپویان
ایده سبز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز