فیلتر اینستاگرام با کسب و کارها چه می‌کند؟

ژیوار

موضوع فیلترینگ اینستاگرام ، فعالان کسب وکارهای مجازی را نگران کرده است.

به گزارش کاماپرس؛ اوایل شیوع کرونا علاوه بر کسب وکارهای محیطی، آن دسته از فعالان بازار که از طریق شبکه‌های اجتماعی محصولات خود را می‌فروختند هم دچار صدمات شغلی زیادی شدند و کاهش فروش و عرضه خدمات دامن کسب وکارهای مجازی را هم گرفت. با وجود بهتر شدن اوضاع خرید در فضای آنلاین اما یک نگرانی دیگر این روزها کسب‌ وکارهای مجازی به ویژه در اینستاگرام را می‌آزارد و آن هم بحث فیلترینگ این شبکه اجتماعی پرمخاطب در ایران است. روزنامه «ایران» در گزارش امروز خود با اشاره به طرح بحث فیلترینگ اینستاگرام در مجلس یازدهم، پای درددل فعالان کسب وکارهای مجازی نشسته است.

به جای فیلترکردن، نظارت کنید

در همین رابطه فرشاد وکیل‌زاده دبیر کسب و کارهای مجازی به «ایران» می‌گوید:« هر ابزاری حتی خود اینترنت می‌تواند دارای کارکرد دوگانه باشد. پس هیچ یک از این ابزارها از جمله شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، ابزارهای غیرمفیدی نیستند.»

به نوشته ایران؛«این فعال استارتاپی با اشاره به اینکه شبکه‌های اجتماعی به‌طور بالقوه می‌توانند بسیار مؤثر و تأثیرگذار باشند، گفت: متأسفانه چون بر این فضا نظارتی صورت نمی‌گیرد در حوزه کسب و کارها نیز مشکلات فراوانی مانند عرضه انواع کالای تقلبی، غیرمجاز و قاچاق، انواع کلاهبرداری وجود دارد که جا دارد بر این فضا نظارت بیشتری صورت بگیرد.»

دریان سفر امید

فعالان اینستاگرامی؛مخالفیم

روزنامه ایران در ادامه این گزارش به سراغ کسانی که بر بستر اینستاگرام کسب وکاری راه انداخته‌اند هم رفته است. از فعالان عرصه تبلیغات تا صنایع دستی و حتی مربی زبانی که در اینستاگران انگلیسی تدریس می‌کند. نمونه‌ای از این اظهارنظرها در ادامه می‌آید:

علی بابایی فعال حوزه تبلیغات در اینستاگرام : مخالف فیلترم. خیلی از کسب وکارها در این محیط فعال هستند و بواسطه کار تبلیغاتی که برای آنها انجام می‌دهیم، متوجه می‌شویم که خیلی از افرادی که در این محیط فعالیت می‌کنند در خانه هستند و حتی سرپرست خانوارند.
الهام نادری فعال صنایع دستی: اگر اینستاگرام را هم فیلتر کنند مردم مانند تلگرام با فیلترشکن از این فضا استفاده می‌کنند بنابراین فیلترینگ فایده‌ای ندارد

اصغر دلنواز استاد زبان: فیلترینگ چاره کار نیست و تنها باعث می‌شود عده‌ای که بر این بستر کسب و کار خود را راه‌اندازی کرده‌اند صدمه ببینند. دقیقاً اتفاقی که با فیلتر تلگرام برای این کسب و کارها افتاد.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

 

انتهای پیام

نهال گشت
سبیت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز