وام 200 میلیون تومانی جدید دولت با بازپرداخت 7 ساله

ژیوار

وام فرزندآوری به عنوان یک وام جدید دولتی تا سقف 200 میلیون تومان، به فرزند اول تا پنجم خانواده‌های واجد شرایط تعلق می‌گیرد.

به گزارش کاماپرس، این وام به پدر فرزندانی که از سال ۱۴۰۰ به بعد متولد شده‌ باشند تعلق می‌گیرد و این در حالی است که فقط به یک فرزند از خانواده اعطا نمی‌شود و فرزندان اول تا پنجم هر خانواده که بعد از سال ۱۴۰۰ به دنیا آمده باشند نیز می‌توانند این وام را دریافت کنند.

مبلغ این وام برای فرزندان مختلف یک خانواده متفاوت است:

  • فرزند اول: ۴۰ میلیون تومان
  • فرزند دوم: ۸۰ میلیون تومان
  • فرزند سوم: ۱۲۰ میلیون تومان
  • فرزند چهارم: ۱۵۰ میلیون تومان
  • فرزند پنجم: ۲۰۰ میلیون تومان

وام فرزندان دوقلو چقدر است؟

میزان وامی که به فرزندان دوقلو اختصاص می‌یابد، یک وام به ازای هر فرزند است. در واقع فرزندان دوقلو به‌طور مثال به‌عنوان اولین و دومین فرزند، شامل وام فرزند اول و دوم می‌شوند و در مجموع می‌توانند ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

اما این وام دارای شرط‌هایی نیز است:

دریان سفر امید
  1. براساس تبصره ۴ ماده ۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند، به خانواده‌هایی تعلق می‌گیرد که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای ۲٫۵ نباشد.
  2. فرزند باید متولد اول فروردین ماه ۱۴۰۰ به بعد باشد و حداکثر دو سال از تولد او گذشته باشد تا وام فرزندآوری به او تعلق بگیرد.
  3. هرچند تا پنج فرزند از هر خانواده می‌تواند وام فرزندآوری دریافت کند اما این تسهیلات به هر فرزند فقط یک بار تعلق می‌گیرد.
  4. حتی اگر در زمان بازپرداخت وام فرزندآوری، متقاضی صاحب فرزند دیگری شود این تسهیلات، به فرزند جدید هم اعطا می‌شود.

برای دریافت وام فرزندآوری نیازی به ارائه کارت پایان خدمت نیست؛ اگر این کارت را نداشته باشید هم می‌توانید وام فرزندآوری بگیرید.

برای دریافت وام فرزندآوری نیازی به سپرده‌گذاری نزد بانک ندارید، یک ضامن معتبر و ارائه سفته برای دریافت این وام الزامی است، کارمزد این وام سالانه چهار درصد بوده و از ۶ ماه بعد از دریافت مبلغ وام، بازپرداخت این تسهیلات آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نحوه بازپرداخت وام فرزندآوری

اگر بعد از تولد فرزند اول وام گرفته‌اید، یعنی ۴۰ میلیون تومان وام گرفته‌اید باید در مدت ۳۶ ماه (سه سال) بازپرداخت وامتان را انجام دهید. اگر مبلغ وام شما ۸۰ میلیون تومان (برای فرزند دوم) بوده، لازم است ظرف مدت ۴۸ ماه (چهار سال) وام را تسویه کنید. اگر وام ۱۲۰ میلیون تومانی گرفته‌اید، ۶۰ ماه (پنج سال) پس از دریافت وام باید بازپرداخت را انجام دهید. چنانچه وامی که گرفته‌اید برای تولد فرزند چهارم بوده و به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان بوده ۷۲ ماه برای تسویه آن وقت دارید و اگر ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات گرفته‌اید تا ۸۴ ماه (هفت سال) فرصت دارید که قسط‌ها را بپردازید و وام را تسویه کنید.

انتهای پیام

نهال گشت
تهران آهن
روکش مارال
سبیت
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز