چگونه وام فرزندآوری دریافت کنیم؟

وام فرزندآوری در سال ۱۴۰۳ با تغییراتی همراه بود که افزایش مبلغ وام و حذف کارت پایان خدمت به عنوان شرط دریافت وام برخی از آن‌هاست.

به گزارش کاماپرس، با اعلام بانک مرکزی، والدین فرزندان متولد اول فروردین ۱۴۰۰ به بعد از مشمولان دریافت وام فرزندآوری هستند و اقساط وام نیز بعد از 6 ماه دوره تنفس آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید:

گفتنی است، کارمزد این وام 4 درصد به صورت سالانه بوده و وثیقه مورد نیاز برای دریافت آن نیز شامل یکی از موارد از جمله داشتن حساب یارانه، سهام عدالت، سفته یک نفر ضامن و یک نفر بستگان درجه اول می‌شود. داشتن کارت پایان خدمت برای دریافت این وام الزامی نیست.

راز آسمان پایتخت

جزییات مبلغ وام و مدت بازپرداخت

بازپرداخت اقساط وام فرزندآوری ۱۴۰۳بر اساس حجم مبلغ دریافتی محاسبه می‌شود. به عبارت دیگر مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ به‌ازای فرزند اول ۴۰ میلیون تومان با بازپرداخت 3 ساله، فرزند دوم ۸۰ میلیون تومان با بازپرداخت 4 ساله، فرزند سوم ۱۲۰ میلیون تومان با بازپرداخت 5 ساله، فرزند چهارم ۱۵۰ میلیون تومان با بازپرداخت 6 ساله و برای فرزند پنجم به بعد ۲۰۰ میلیون با بازپرداخت 7 ساله درنظر گرفته شده است.

بر اساس این گزارش، والدین می‌توانند برای دریافت این وام با مراجه به آدرس www.ve.cbi.ir، در سامانه بانک مرکزی ثبت نام کنند و بعد از آن کد رهگیری از سامانه را دریافت کنند. پس از دریافت کد رهگیری، ۱۲ روز برای مراجعه به بانک فرصت دارند و بعد از آن ۶۰ روز برای تکمیل و ارایه مدارک مهلت دارند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز