فناوری‌ نوین باتری خودرو سامسونگ ؛ ۹ دقیقه شارژ برای ۱۰۰۰ کیلومتر

ژیوار

سامسونگ در نمایشگاه SNE Battery Day 2024 در سئول، کره جنوبی، شرکت کرده و فناوری‌های نوین باتری خود را به نمایش گذاشته است.

به گزارش کاماپرس، این شرکت اعلام کرده است که اولین محصولات خط تولید باتری‌های حالت جامد آزمایشی خود را به سازندگان خودروهای برقی پریمیوم تحویل داده و این باتری‌ها حدود 6 ماه است که توسط آن‌ها آزمایش می‌شوند. باتری جدید سامسونگ با هر بار شارژ 9 دقیقه‌ای، قابلیت شارژدهی حدود 900 تا 1000 کیلومتر را دارد.

بیشتر بخوانید:‌ 

معاون بخش تولید باتری‌های سامسونگ اعلام کرده است که سازندگان خودرو از باتری‌های حالت جامد این شرکت استقبال خوبی کرده‌اند. این باتری‌ها کوچکتر، سبکتر و امن‌تر از باتری‌های خودروهای الکتریکی فعلی هستند. با این حال، تولید آن‌ها گران است و سامسونگ اعلام کرده است که ابتدا از این باتری‌ها در خودروهای الکتریکی لوکس «سوپر پریمیوم» استفاده خواهد کرد. این باتری‌ها قادر به طی کردن بیش از 600 مایل (965 کیلومتر) با یک بار شارژ هستند.

دریان سفر امید

باتری حالت جامد سامسونگ در 9 دقیقه شارژ می‌شود و طول عمر آن‌ها 20 سال اعلام شده است. این طول عمر 20 ساله، به نظر می‌رسد به استانداردی در صنعت تولید باتری خودرو تبدیل می‌شود. برای مثال، شرکت CATL در تلاش است باتری با دوام طولانی‌تر و عمر 15 ساله بسازد.

با وجود استقبال مثبت از باتری‌های حالت جامد، قیمت بالا یکی از عواملی است که تولید انبوه آن‌ها را محدود می‌کند. CATL، بزرگ‌ترین سازنده باتری‌های برقی، پیش از این گفته بود که تا قبل از 2030 این باتری‌ها به تولید انبوه نخواهند رسید. اما با ورود سامسونگ به این عرصه، رقابت در این بخش افزایش می‌یابد.

تولید انبوه باتری‌های حالت جامد با همکاری مشترک تویوتا و سامسونگ

تویوتا و سامسونگ وعده داده‌اند که تولید انبوه باتری‌های حالت جامد خود را در سال 2027 آغاز کنند. تویوتا اعلام کرده است که ابتدا باتری‌هایش را در خودروهای برقی درجه‌یک شرکت لکسوس نصب خواهد کرد.

سامسونگ علاوه بر باتری حالت جامد با فناوری تولید انبوه اختصاصی خود، در بخش تولید باتری‌های مقرون‌به‌صرفه نیز رقابت می‌کند و در حال توسعه باتری‌های ارزان‌تر LFP و بدون کبالت و روش تولید الکترود خشک است.

انتهای پیام

مرتبط با : سامسونگ
نهال گشت
تهران آهن
سبیت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز