شارژ باتری ماشین های برقی در دو دقیقه

لست سکند

یک فناوری جدید که توسط استارتاپ سوئیسی موراند (Morand) در زمینه باتری خودروهای برقی توسعه یافته است باعث می شود باتری خودرو در زمانی کمتر از آن چه در پمپ بنزین صرف پر کردن باک می کنید، شارژ شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، این فناوری جدید که می تواند خودروهای برقی را ظرف 72 ثانیه شارژ کند، یک سیستم هیبریدی است که فناوری باتری های سنتی را به کار می گیرد و ابرانباره ها را نیز به آن می افزاید.

به طور معمول میانگین زمانی که مالک یک خودرو بنزینی صرف پر کردن باک می کند دستکم 2 دقیقه است ولی سیستم جدیدی که برای باتری خودروهای برقی ارائه شده است و eTechnology نام دارد این زمان را تقریباً به نصف می رساند و بدان معنا خواهد بود که افراد بیشتری به استفاده از خودروهای برقی تمایل پیدا خواهند کرد. مزیت دیگر این فناوری این است که عمر باتری های لیتیوم-یونی را افزایش می دهد.

استارتاپ موراند که توسط بنویت موراند، راننده سابق مسابقات فرمول 1، راه اندازی شده است مدعی است که نمونه اولیه سیستم eTechnology توانسته است یک باتری کوچک را ظرف 72 ثانیه به میزان 80 درصد، ظرف 120 ثانیه به میزان 98 درصد و ظرف 2.5 دقیقه به میزان 100 درصد شارژ کند.

راز آسمان پایتخت

البته ممکن است این اعداد و ارقام در مورد باتری های بزرگ تری که در خودروهای برقی دور برد استفاده می شوند صدق نکند ولی استارتاپ موراند معتقد است برای خودروهای کوچک شهری مانند سیتروئن امی بسیار مناسب خواهد بود. همچنین از این فناوری می توان برای پهپادها و دوچرخه های برقی که به شارژ سریع نیاز دارند استفاده کرد.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید و ببینید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز