فشار آمریکا به هند برای جلوگیری از خرید جنگنده های سوخو 35 و موشک های اس 400

ژیوار

ایالات متحده به دنبال فشار بر هند است تا این کشور از انعقاد قراردادهای بزرگ در حوزه همکاری های فنی – نظامی با روسیه خصوصا خرید جنگنده های سوخو 35 و موشک های اس 400 صرف نظر کند.

به گزارش کاماپرس و به نقل از ایتارتاس، دستیار وزیر امور خارجه در امور نظامی و سیاسی ضمن تایید این خبر اعلام کرد دولت آمریكا همچنان در صدد است از تأمین سیستم موشك های ضد هوایی S-400 و جنگنده های Su-35 از مسکو به دهلی نو جلوگیری کند.

کلارک کوپر گفت: “از منظر نوسازی و ظرفیت های همکاری دوجانبه، پیام کلیدی ای که همکاران هندی می بایست در این مورد دریافت کنند این است: فرصت های مطلوب بیشتر و پیش رو (همکاری های نظامی و فنی با ایالات متحده) را با (خرید) سلاح های مهم روسی تهدید نکنید. ولی باز هم ، این در مورد همه چیز صدق نمی کند ، اما چیزی مانند S-400 یا سوخو 35 می توانند با خود چالشی به همراه داشته باشند.

به گفته وی ، مقامات آمریکایی درک می کنند که روسیه شریک دیرینه هند در زمینه همکاری های نظامی و فنی است. در همین رابطه ، کوپر اظهار داشت كه ایالات متحده به دنبال اقدامات و درخواست های خود برای آسیب رساندن به توان دفاعی هند و امنیت ملی آن کشور نیست.

این دیپلمات اطمینان داد كه واشنگتن می داند كه هند نمی تواند از این تسلیحات و تجهیزات نظامی یک شبه دست بکشد. “با نگاهی به این موضوع از منظر نوسازی تجهیزات نظامی و اطمینان از بلوغ توانایی های دفاعی [دهلی نو] ، ما در هر دو پایتخت گفتگوی صریح و روشنی در مورد آنچه ممکن است و چه چیزی می تواند نوسازی [نیروهای مسلح هند] را تهدید کند ، انجام می دهیم.

دریان سفر امید

پاسخ دوپهلوی آمریکایی ها درباره پیشنهاد جایگزین به هند

وی حاضر نشد به طور مستقیم به این سوال پاسخ دهد كه آیا ایالات متحده قصد دارد سیستم دفاع موشکی سیار THAAD ، سیستم موشك های ضد هوایی پاتریوت و جنگنده های نسل پنجم F-35 را به هند بفروشد یا خیر. معاون وزیر امور خارجه آمریكا گفت: “من از [نتایج احتمالی] مذاكرات جلوتر نخواهم بود.”

وی توضیح داد كه دولت آمریكا اطلاعاتی مربوط به آن دسته قراردادهای نظامی با شرکای خارجی خود که هنوز در حال تدوین است و کنگره آمریکا بطور رسمی از آنها مطلع نشده است ،را افشا نمی کند.

لازم به ذکر است که دهلی نو قصد خود برای دستیابی به سیستم دفاع هوایی S-400 را در سال 2015 اعلام کرد. قرارداد فروش سیستم موشکی ضد هوایی T-400 Triumph به ارزش 5.43 میلیارد دلار در سفر رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین به هند در سال 2018 امضا شد.

این امر نارضایتی جدی در واشنگتن ایجاد کرد که به موجب آن دولت مردان این کشور تهدید کردند که علیه کشورهایی که سامانه های بزرگ تسلیحاتی و تجهیزات نظامی مدرن از روسیه خریداری کنند را تحریم خواهد کرد.

اخبار و گزارش های جذاب نظامی را بخوانید:

ناگفته هایی از دوره آموزشی دختران روس در آکادمی نظامی ارتش روسیه

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نهال گشت
سبیت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “فشار آمریکا به هند برای جلوگیری از خرید جنگنده های سوخو 35 و موشک های اس 400

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز