فروش لوازم یدکی دست دوم ممنوع است

تورهای مسافرتی لحظه آخر

یک مقام مسئول در اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی با اعلام افزایش قیمت 30 تا 70 درصدی در این بازار ، گفت: فروش لوازم یدکی دست دوم در فروشگاه های عضو این اتحادیه ممنوع است.

به گزارش کاماپرس، بازار لوازم یدکی با گرانی و جولان لوازم تقلبی مواجه شده و مالکان خودرو از تعمیر خودروها به دلیل همین مشکلات خودداری می کنند. ادامه کار خودروهای معیوب نیز نتیجه ای جز افزایش هزینه تعمیر و خسارت های مالی و جانی و زیست محیطی ندارد.

بسیاری از قطعاتی که این روزها در بازار لوازم یدکی مشاهده می شود قطعاتی بی کیفیت هستند که از طریق واردات قاچاق به بازار راه پیدا می کنند و فروشندگان لوازم یدکی نیز به مشتریان خود می گویند که اگر خواهان قطعه اصلی هستند – در صورت موجود بودن – باید چند برابر هزینه کنند.

سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران درباره وضعیت این بازار به ایلنا گفته است: بعضی از اقلام به علت کمبود و افزایش نرخ ارز نسبت به خرداد ماه 50 درصد و نسبت به قبل از کرونا 70 درصد افزایش قیمت داشتیم.

راز آسمان پایتخت

به گفته وی، اعضای اتحادیه حق فروش قطعات دست دوم ندارند و فروش آن جرم است. اگر یکی از همکاران لوازم دست دوم بفروشد ضمن اینکه مجازات می‌شود، مغازه او نیز به مدت 15 روز پلمپ می‌شود.

وی در مورد واردات قطعات خودرو خاطرنشان کرد: به علت شیوع کرونا واردات ما از کشورهایی که با آنها مراوده داشتیم، کاهش پیدا کرده است، چند ماهی به طور کلی واردات قطع شده بود اما امروز 30 تا 40 درصد واردات قطعات خودرو برقرار شده، بنابراین نسبت به قبل از کرونا 60 تا 70 درصد با کاهش واردات مواجه هستیم ضمن اینکه تغییرات قیمت ارز نیز تاثیرات مهمی در این زمینه دارد و همین کمبود نیز باعث گرانی می‌شود و بازگشت به شرایط اولیه مستلزم کمک دولت به خصوص گمرک و سازمان صمت است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازارها، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز