فروش جعبه خالی موبایل : تجارتی عجیب و بازاری گرم!

ژیوار

خرید و فروش گوشی موبایل دست دوم، به علت علاقه مردم به برندها یا شرایط اقتصادی، بازار گرمی دارد و بسیاری از افراد، ترجیح می‌دهند یک گوشی دست دوم سالم را با قیمتی پایین‌تر از گوشی نو، خریداری کنند. اما خرید و فروش جعبه خالی موبایل رویداد عجیبی است که اتفاقا مشتریان پر و پاقرصی هم دارد!

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با گشت و گذار در سایت‌های خرید و فروش لوازم جانبی موبایل، متوجه خواهیم شد که فروشندگان برای جعبه های خالی موبایل نیز قیمت گذاشته‌اند!

بیشتر بخوانید:

این کارتن‌ها بر اساس مدل و برند گوشی از 80 هزار تومان تا یک میلیون تومان قیمت خورده‌اند. برای مثال جعبه خالی آیفون 13 پرو مکس به قیمت 488 هزار تومان به فروش می‌رسد. کارتن گوشی موبایل شیائومی مدل پوکو m3 هم 295 هزار تومان است. ارزان‌ترین آن‌ها هم کارتن گوشی موبایل نوکیا 5800 است که 30 هزار تومان قیمت دارد.

دریان سفر امید

اما ماجرا آنجا جالب می‌شود که قیمت‌ها به همین اعداد خلاصه نمی‌شود! بلکه خریداران پس از تماس با فروشنده متوجه می‌شوند که خواسته یا ناخواسته وارد یک رقابت شده‌اند و حالا باید در مزایده برای جعبه خالی موبایل بجنگند و حاضرند تا یک میلیون تومان بپردازند! از این رو، در بعضی از موارد فروشندگان قیمت را درج نمی‌کنند و به صورت «توافقی» جعبه موبایل خالی را به فروش می‌رسانند.

البته به نظر می‌رسد این تجارت چندان هم عاقبت خوشی نداشته باشد و دست سارقین و قاچاقچیان در آن دخیل باشد؛ سارقین موبایل، برای گوشی‌های سرقت‌شده جعبه تدارک می‌بینند و سپس دوباره آن گوشی‌ها را راهی بازار می‌کنند و می‌فروشند. حتی گاهی گوشی‌های قاچاق یا فیک و غیر اصل نیز از این راه وارد بازار می‌شوند و خریداران از همه‌جا بی‌خبر، پولی گزاف بابت گوشی های دزدی یا فیک می‌پردازند.

نهال گشت
سبیت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز