عیدی ناچیز برای کارکنان دولت؛ پرداخت یک میلیون و 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

لست سکند

خبرهای منتشر شده درباره عیدی امسال کارکنان دولتی بیانگر این است که مبلغ مذکور چندان تفاوتی با عیدانه سال گذشته ندارد و از منظر تورم پیش آمده در سال جاری مورد رضایت کارمندان دولتی نیست. احتمالا امروز مبلغ عیدی کارمندان در هیئت دولت نهایی خواهد شد و پرداخت‌ها صورت خواهد گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ حقوق و دستمزد، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بررسی سوابق پرداخت عیدی به کارکنان دولتی نشان می‌دهد که جریان پرداخت این مبلغ هر ساله با تفاوت ناچیزی اتفاق افتاده است. ولی در سال‌های قبل تورم به اندازه امسال رشد نداشت. به نظر امسال دو سناریو برای پرداخت عیدی وجود دارد. اول اینکه مبلغ عیدی پارسال که یک میلیون و 524 هزار تومان بود، میزان 500 هزار تومان اضافه و به تمامی کارکنان پرداخت شود. این سناریو براساس مسئله پرداخت عادلانه مطرح شده است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

سناریو بعدی همان مبلغ یک میلیون و 524 هزار تومان برای تمامی کارکنان دولت است که با توجه به تعداد فرزندان و همسر وی این مبلغ اضافه خواهد شد. این مبلغ برای همسر و فرزندان متفاوت است.

البته هنوز دولت به طور دقیق مبلغ و نحوه پرداخت را مشخص نکرده ولی با این حال احتمالا یکی از این دو مورد ذکر شده اتفاق خواهد افتاد.

کارکنان از مبلغ عیدی راضی نیستند

مسئله مورد توجه کارمندان در حال حاضر پرداخت‌های ناچیز عیدی است. در واقع این گروه معتقدند که دولت به صورت قطره چکانی عیدی را می‌پردازد. سال گذشته دولت با اضافه کردن مبلغ 300 هزار تومان به عیدی، جمعا یک میلیون و 500 هزار تومان به کارکنان ارگان‌های مختلف پرداخت کرد. اما این میزان پرداختی برای امسال مطلوب کارکنان نیست و آن‌ها معتقدند که با این میزان پول قدرت خرید چندانی برای سال 1401 وجود ندارد.

البته برخی از ارگان‌هادر آستانه سال نو، خارج از عنوان عیدی، مبالغ اضافه‌تری را به کارکنان خود می‌پردازند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز