طرح آزمایشی کالابرگ الکترونیکی از شهریورماه آغاز خواهد شد؟

ژیوار

کشور مجددا به دوره حذف یارانه نقدی و استفاده از کوپن در حال بازگشت است. بر اساس آخرین اظهارات مقامات مسئول، احتمالا شهریورماه طرح کالابرگ الکترونیکی تعیین تکلیف خواهد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مجلس به اختصاص کوپن و عدم پرداخت یارانه نقدی به منظور جلوگیری از رشد نقدینگی تاکید دارد. به همین دلیل، از نظر برخی کارشناسان، دولت تحت فشار مجلس به دنبال این روند رفته، در صورتی که ترجیح بر پرداخت یارانه 300 هزار و 400 هزار تومانی است. البته این تنها تمایل دولت نیست، نظرسنجی‌های مختلف از مردم نیز نشان می‌‌دهد که آن‌ها یارانه نقدی را به کوپن ترجیح می‌دهند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، اعلام کرده که موضع مجلس حفظ قیمت سبد خانوارها از طریق اعطای کالا برگ مطابق شهریورماه سال قبل است. وی تاکید کرده که هیچ یک از سران قوا نسبت به لغو این تصمیم پیشنهادی ارائه نداده‌اند.

دریان سفر امید

سخنان وزیر اقتصاد درباره طرح کالابرگ الکترونیکی

طبق گفته سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد کشور، وزارت رفاه در شهریورماه پیشنهاد رسمی کالابرگ الکترونیک را به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ارائه خواهد داد. خاندوزی اعلام کرده که طرح کالابرگ به صورت آزمایشی و پایلوت در برخی نقاط کشور اجرا خواهد شد تا ایراد این طرح رفع شود. سپس درباره چگونگی ادامه این طرح و توسعه آن به کل کشور تصمیم گیری لازم به عمل خواهد آمد.

خاندوزی بیان کرده که اکنون نمی‌توان درباره زمان دقیق ارائه کالابرگ نظر داد و به نظر این موضوع به زودی و در شهریورماه مشخص می‌شود.

البته طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، بیان کرده که تا زمانی که درباره این موضوع ابلاغ رسمی اتفاق نیفتاد، یارانه به شیوه سابق پرداخت خواهد شد. هنوز در این خصوص ابلاغی صورت نگرفته است.

انتهای پیام

بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان