ضرر و زیان سهامداران بورس جبران شد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

طبق پیش بینی فعالان بازار سرمایه، بورس بعد از اصلاحی که در اوایل هفته گذشته با آن مواجه شد، اکنون در مسیر صعودی قرار گرفته است. این روند صعودی بازار بورس تا حدودی ضرر و زیان سهامداران بورس را جبران کرده است. در پایان فعالیت امروز بورس، شاخص کل آن با افزایش 20 هزار و 428 واحدی که داشت به مقدار یک میلیون و 541 هزار و 55 واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشد 9 هزار و 55 واحدی، در مقدار 464 هزار و 427 واحدی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بیشترین اثرگذاری در شاخص کل بورس مربوط به نمادهای «فارس»، «میدکو» و «نوری» بود. بازار بورس امروز شاهد انجام یک میلیون و 700 هزار و 17 معامله بود که 248 هزار و 768 میلیارد ریال ارزش داشت. امروز هم ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت و 4 هزار و 600 میلیارد ریال پول حقیقی وارد بازار بورس شد. در معاملات امروز پیشترین ورود پول حقیقی به سهام تایرا تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 700 میلیارد ریال بود. سپس های وب و وسینا بیشترین ورود پول حقیقی را به ثبت رساندند.

در پایان معاملات امروز، ارزش صف‌های خرید نسبت به چهارشنبه گذشته 11 درصد افت کرد و 16 هزار و 400 میلیارد ریال شد. ارزش صف‌های فروش هم 85 درصد پایین آمد و به 60 میلیارد ریال رسید.

راز آسمان پایتخت

ثبات بازار بورس چه زمانی اتفاق می‌افتد؟

گویا بازار دیگر با رشد چندان سنگینی مواجه نخواهد شد و برنامه‌های دولت حاکی از ایجاد تعادل نسبی در همه بازارها از جمله بورس است. به گفته امیر باقری، کارشناس بازار سرمایه، اکنون دولت جدید قرار است رفتار و عملکرد خود را بر مبنای برخی از متغیرهای اقتصادی و سیاسی تنظیم کند که در راس فعالیت‌ها، کنترل تورم، تثبیت نرخ ارز و افزایش تولید واقعی اقتصاد قرار دارد.

اگر دولت جدید به انجام اقداماتی در راستای موارد گفته شده بپردازد و به آن‌ها پایبند باشد، این امر تا حدود زیادی بر بدنه بازار و روند صعودی تاثیرگذار خواهد بود.

مرتبط با : سازمان بورس
ایده سبز
دادپویان
اوج آرام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز