صفر تا صد آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

ژیوار

بازار ارز دیجیتال، بازاری پرسود و در عین‌حال پرنوسان بوده و دستیابی به موفقیت در این بازار، نیازمند استراتژی‌ها و تحلیل‌های دقیق است. تحلیل تکنیکال یکی از روش‌های رایج در تحلیل ارز دیجیتال است که اکثر تریدرهای حرفه‌ای در معاملات خود به‌کار می‌گیرند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و ارز اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، معامله‌گران حرفه‌ای با استفاده از تحلیل تکنیکال و بررسی روند نوسانات قیمت‌ها در گذشته، قیمت رمزارزها در آینده را پیش‌بینی می‌کنند. در تحلیل تکنیکال از ابزارها و روش‌های گوناگونی چون خطوط روند، سطوح حمایت و مقاومت، کندل استیک‌ها، میانگین حرکتی و اندیکاتور حجم و غیره استفاده می‌شود. متخصصان برجسته مجموعه فیبوتک ، کامل‌ترین آموزش تحلیل تکنیکال را به دو صورت ویدیویی و متنی، به‌شکل کاملا رایگان در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. کاماپرس در ادامه به بررسی اهمیت آموزش تحلیل تکنیکال می‌پردازد.

آشنایی با تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال ، یکی از روش‌های رایج تحلیل بازارهای مالی مانند بورس و ارز دیجیتال است که به آن نمودارخوانی نیز گفته می‌شود. هدف از تحلیل تکنیکال، پیش‌بینی رفتار آینده بازار ارز دیجیتال و روند نوسان قیمت‌ها در بازار بر مبنای دو فاکتور حرکات گذشته قیمت‌ها و همچنین داده‌های حجمی معاملات در گذشته است.

در تحلیل تکنیکال، تریدرها یا همان معامله‌گران، با تمرکز بر داده‌های گذشته و نمودارهای بازار، می‌توانند به‌شکلی منطقی و مطمئن، مقدار احتمالی سود و ضرر در معاملات آینده را پیش‌بینی کرده و بر این مبنا برای سرمایه‌گذاری و فرصت‌های معاملاتی خود تصمیم بگیرند.

دریان سفر امید

تاریخچه تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال در شکل اولیه آن، نخستین بار در قرن 17 میلادی، توسط شخصی به نام جوزف وگا در آمستردام هلند و سپس در قرن 18 میلادی توسط فردی به نام مونه هیسا در ژاپن مورد استفاده قرار گرفت. با وجود این، اساس تحلیل تکنیکال، توسط شخصی به نام چالز داو و بر پایه اصول و روش‌های او بنا شده است. چارلز داو در قرن 19 میلادی، به تحلیل بورس سهام نیویورک پرداخت و نتیجه تحلیل‌های خود را در روزنامه وال استریت ژورنال منتشر کرد. تحلیل تکنیکال بعدها براساس نظریات داو به‌عنوان یک شیوه موثر در بررسی بازارهای مالی به دنیا عرضه شد و چارلز داو، لقب پدر علم تحلیل تکنیکال را به‌دست آورد.

رویکرد و اصول تحلیل تکنیکال

درحال حاضر، تمام روش‌ها و ابزارهای مورد استفاده در تحلیل تکنیکال بر مبنای اصول و رویکرد چارلز هنری داو ایجاد شده است. از این رو می‌توان گفت که تحلیل تکنیکال در بازار رمزارزها از سه اصل بنیادین پیروی می‌کند. این سه اصل در ادامه بررسی شده است؛

اصل اول؛ تاریخ به تکرار خودش علاقه دارد

برای درک نمودارها و الگوهای بازار و پیش‌بینی حرکات آینده بازار، باید بدانیم که، تاریخ به تکرار خودش علاقه دارد و از این رو تریدرها با استفاده از ابزارهایی چون کندل استیک، روندهای تکراری قیمت در گذشته را بررسی می‌کنند. این مسئله بیش از هرچیز به تحلیل‌های روانشناسی از بازار و رفتار معاملع‌گران و رفتارهای ترس و طمع بستگی دارد.

اصل دوم؛ قیمت‌ در روند مشخصی حرکت می‌کند

دومین اصل در تحلیل ارز دیجیتال بیانگر علاقه حرکت‌ قیمت‌ها در یک روند ثابت است؛ این روند تا زمانی که روند جدیدی در جهت مخالف آن شکل نگیرد، به حرکت خود ادامه می‌دهد. با آموزش تحلیل تکنیکال و ابزارها و نرم‌افزارهای مورد استفاده در آن، به‌راحتی می‌توانید این روند قیمت را تشخیص دهید.

اصل سوم؛ تمام بازار در قیمت ارز دیجیتال خلاصه می‌شود

مهم‌ترین اصل در تحلیل تکنیکال، این است که به‌عنوان یک تریدر درک کنیم که تمامی فاکتورهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، جغرافیایی و بنیادی و غیره در قیمت خلاصه می‌شود. درواقع تحلیل‌گران تکنیکال معتقدند که تحلیل قیمت ها، تمام آن چیزی است که برای واکاوی آینده یک بازار مالی نیاز داریم. چرا که همواره براساس یک اصل ساده می‌دانیم که افزایش قیمت نتیجه افزایش تقاضا و کاهش قیمت نتیجه افزایش عرضه است.

مهم‌ترین ابزارهای تحلیل تکنیکال

تحلیل ارز دیجیتال به هر روش، دارای ابزارهای گوناگونی است که به بررسی دقیق و تجزیه و تحلیل بازار کمک می‌کند. در تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال ، غالبا از الگوهای نمودار، اندیکاتورها یا ترکیبی از این دو استفاده می‌شود. یادگیری کار با این ابزارها و کسب مهارت در آن، نیازمند آموزش آموزش تحلیل تکنیکال پیشرفته است.

از جمله ابزارهای مهم تحلیل تکنیکال می‌توان به الگوهای کندل استیک، خطوط روند، خط مقاومت و حمایت، حجم معاملات، شاخص قدرت نسبی یا RSI، میانگین متحرک، باندهای بولینگر، فیبوناچی و ابرهای ایچیموکو اشاره کرد.

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال چه مزایایی دارد؟

با توجه به انعطاف‌پذیری و قابلیت سازگاری روش تکنیکال در تمام بازارهای مالی، این روش تحلیلی، یکی از رایج‌ترین روش‌های تحلیل ارز دیجیتال محسوب می‌شود. یادگیری تحلیل تکنیکال با توجه به وجود منابع و دوره‌های آموزشی متعدد و همچنین ساده‌تر بودن مفاهیم آن به نسبت سایر روش‌ها، بسیار راحت‌تر است. از دیگر مزایای این روش تحلیلی می‌توان به سرعت بالا و واکنش بهتر در معاملات، قابلیت برنامه‌نویسی و معاملات الگوریتمی، شناسایی بهترین نقطه خرید و فروش و پیش بینی وضعیت آینده اقتصاد اشاره کرد.

لازم به ذکر است که هیچ قطعیتی صد در صدی در هیچ‌یک از روش‌های تحلیل ارز دیجیتال از جمله تحلیل تکنیکال وجود نداشته و ما صرفا به‌دنبال تصویری احتمالی از آینده هستیم. از این رو برای دستیابی به نتایج بهتر، استفاده از دو روش دیگر تحلیل ارز دیجیتال یعنی تحلیل فاندامنتال و تحلیل آنچین در کنار تحلیل تکنیکال ضروری است.

“برای آشنایی با مفاهیم ارز دیجیتال میتوانید از وبسایت فیبوتک دیدن کنید.

آموزش تحلیل تکنیکال با فیبوتک

فیبوتک به‌عنوان تخصصی‌ترین مرجع آموزش و تحلیل ارزهای دیجیتال، به ارائه تمام سرویس‌های موردنیاز فعالین در بازار ارزهای دیجیتال می‌پردازد. فیبوتک با برخورداری از کارشناسان متخصص در حوزه ارزهای دیجیتال، دوره آموزش تحلیل تکنیکال از مقدماتی تا پیشرفته را به‌شکل کاملا رایگان، در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

دوره آموزش تحلیل تکنیکال فیبوتک شامل 8 ویدیو آموزشی و بیش از یک ساعت ویدیو در ارتباط با مباحث تحلیل تکنیکال از جمله آموزش الگوهای معاملاتی، آموزش پرایس اکشن و امواج الیوت و غیره و است. این ویدیوها به‌راحتی بر روی وبسایت این مجموعه در دسترس علاقمندان قرار دارند.

انتهای پیام

مرتبط با : فیبوتک
آهن ملل اصفهان
تورهای مسافرتی لحظه آخر
فروشگاه اینترنتی فرنا
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان