شیوه معاملات بورس و فرابورس تغییر کرد

ژیوار

از امروز و برطبق اعلام قبلی سازمان بورس و اوراق بهادار، شیوه جدید ثبت سفارش خرید و فروش سهام و همچنین حذف سفارش‌ پنهان در فرابورس اجرایی می شود.
به گزارش کاماپرس، از 24 خرداد سالجاری سه تغییر اصلی در سفارش های خرید و فروش، حجم نمایش سفارش های دو بخشی و همچنین حداقل تغییر قیمت عملیاتی می‌شود.
در گزارشی که پیش از این از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار منتشر شده است، سه تغییر رخ داده در معاملات بازار سرمایه به این شکل است که در بخش اول که مربوط به دسته «سفارش خرید یا فروش» برای سهام است، سهامی که دارای قیمت یک ریال تا ۵۰۰ تومان به میزان ۴۰۰ هزار سهم، بیش از ۵۰۰ تا هزار تومان به میزان ۲۰۰ هزار سهم، بین هزار تا ۱۰ هزار تومان معادل ۱۰۰ هزار سهم و بیش از ده هزار تومان ۵۰ هزار سهم در سامانه معاملاتی بورس اجرایی می‌شود.
2 تغییر دیگر در بازار سرمایه
برطبق گزارش روابط عمومی سازمان اوراق بهادار، شرکت فرابورس در مورد تعیین حداقل کل سفارش و حداقل حجم قسمت آشکار در سفارش‌های دو بخشی (Iceberg order) هم تغییراتی را ایجاد کرده است و از امروز حداقل حجم قسمت آشکار در سفارش های دو بخشی از ۳۰ به ۱۰۰ درصد از کل سفارش افزایش می یابد.

درباره بورس بیشتر بخوانید:

چند روز پیش معاونت بازار شرکت بورس تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از شنبه آینده(24 خرداد) سه تغییر در معاملات بازار سرمایه اجرایی می‌شود و در این میان علاوه بر تغییر در مورد سفارش‌های خرید و فروش، از شنبه این هفته ارسال سفارش ها صرفا به صورت آشکار امکان پذیر بوده و قابلیت ارسال سفارش های دو بخشی آشکار و پنهان امکان پذیر نخواهد بود، ضمن اینکه حداقل تغییر در قیمت سفارش های وارده در سامانه معاملات برای کلیه نمادهای معاملاتی به 10 ریال افزایش می یابد.

دریان سفر امید

انتهای پیام

نهال گشت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
سبیت
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

6 دیدگاه برای “شیوه معاملات بورس و فرابورس تغییر کرد

  1. حسین گفته:

    هزاران هزار قانون جدید هم در سر دارید ولی… هر قانونی در بیاورید راه ثروتمند شدن رو خوب پیدا کردم شاخص هم نابود نابود کنید باز نمیتونید کاری بکنید من خوب بلدم چطور همیشه تو سود باشم.

  2. امیر گفته:

    کاملا مشخصه یه گروه عمدی شروع به زیاد کردن قیمت با گرون فروختن و گرون خریدن میکنند وموقعی که قیمت رفت بالا همه سهامهارو میفروشن تا قیمتها سقوط کنه سپس شروع به خرید سهام با حداقل قیمت میکنند

  3. سعید گفته:

    دوستان عزیز این بورس مثل ورقهای ۵۲ تایی نیست که پشت سهمها علامت بگذارید یا زیر و رو بکشید و خلاصه از این حرفا. اینجا ۵۰ درصد تبحر و ۵۰ درصد ریسک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز