شیائومی از پوکو F5 و F5 پرو پرده برداشت

برند پوکو که زیرمجموعه غول فناوری چینی، شیائومی است، از دو مدل جدید خود به نام پوکو F5 و پوکو F5 پرو پرده برداشت.

به گزارش کاماپرس، برند پوکو هرساله تعدادی گوشی مقرون‌به‌صرفه معرفی می‌کند که در بازه قیمتی خود، دارای امکانات قابل‌توجهی هستند. از مدل‌های پرطرف‌دار این برند، می‌توان به سری F اشاره کرد که گوشی‌هایی با مشخصات پرچم‌داران بازار هستند که در بازه قیمتی میان‌رده‌ها عرضه می‌شوند. البته برخی از گوشی‌های پوکو، گوشی‌های شیائومی هستند که پیش‌تر با نام‌های دیگر در بازار چین عرضه شده‌اند.

Poco F5 Pro

پوکو F5 پرو که نسخه جهانی گوشی Redmi K60 است، دارای پردازنده اسنپ‌دراگون ۸+ نسل یک و سه گزینه رم ۸، ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی به همراه حافظه ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی است. تنها تفاوت پوکو اف ۵ با ردمی کی ۶۰، خدمات گوگل و باتری کمی کوچک‌تر گوشی پوکو است.

صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچی AMOLED این گوشی، با رزولوشن WQHD+  (یعنی ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ پیکسل با 526ppi)، پرتراکم‌ترین صفحه‌نمایش برای یک گوشی پوکو است. این پنل از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۴۸۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. یک اسکنر اثر انگشت اپتیکال در زیر نمایشگر و محافظ گوریلاگلس ۵ در بالای این پنل وجود دارد.

آریاک سفر

پوکو F5 پرو دارای دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با سنسور Omnivision OV64B، دیافراگم f/1.8 و لنز 6P، دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق‌عریض با گستره دید ۱۲۰ درجه و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی است. دوربین‌ این گوشی از فوکوس خودکار با تشخیص فاز و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر به طور هم‌زمان پشتیبانی می‌کند؛ قابلیتی که به طور گسترده در دستگاه‌های پوکو موجود نیست و F5 Pro را کمی برای علاقه‌مندان به دوربین جذاب‌تر می‌کند. دوربین سلفی آن نیز که داخل پانچ بالای نمایشگر جای خوش کرده است، دارای حسگر ۱۶ مگاپیکسلی است، اما به فیلم‌برداری 1080p محدود می‌شود.

پوکو به ۵۰۰۰ میلی‌مترمربع LiquidCool VC که ترکیبی از محفظه‌های بخار فولادی ضدزنگ و لایه‌های گرافیتی برای بهبود رسانایی گرما تا ۱۵ درصد در مقایسه با تلفن‌های هوشمند قبلی سری F پوکو است، بسیار افتخار می‌کند.

باتری ۵۱۶۰ میلی‌آمپر ساعتی پوکو F5 Pro با وجود شارژ سیمی ۶۷ واتی و شارژ بی‌سیم ۳۰ واتی، ظرفیت کمتری از باتری ۵۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی Redmi K60 دارد. همچنین این گوشی سیستم‌عامل اندروید ۱۳ را با رابط کاربری MIUI 14 اجرا می‌کند.

پوکو F5 پرو احتمالاً در رنگ‌های سفید یا مشکی با پوشش کربن‌مانند در امارات عرضه خواهد شد. گزینه‌های حافظه و رم 8/256 گیگابایت، 12/256 گیگابایت و 12/512 گیگابایت برای این گوشی در دسترس است.

بیشتر بخوانید:

Poco F5

نسخه معمولی F5 دارای یک پردازنده دیگر از کوآلکام است؛ اسنپ‌دراگون ۷+ نسل دو که تراشه‌ای میان‌رده است و دارای یک CPU با فرکانس ۲٫۹ گیگاهرتز است. فضای ذخیره‌سازی این گوشی نیز ۲۵۶ گیگابایت است، درحالی‌که دو انتخاب رم ۸ یا ۱۲ گیگابایت در دسترس خواهد بود.

Poco F5 دارای همان نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی AMOLED با نرخ به‌روزرسانی تصویر ۱۲۰ هرتز است، اگرچه وضوح تصویر در اینجا به 1080p محدود شده است.

تنظیمات دوربین پشتی شامل یک حسگر اصلی ناشناخته ۶۴ مگاپیکسلی، لنز فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی است. ویژگی‌های فوکوس خودکار با تشخیص فاز و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر همچنان در این مدل نیز وجود دارند، اما این واقعیت که سنسور تأیید نشده است نشان‌دهنده نقطه‌ضعفی نسبت به نسخه پرو است. دوربین سلفی نیز دارای وضوح ۱۶ مگاپیکسلی و دیافراگم f/2.45 است.

پوکو F5 تنها ۱۸۱ گرم وزن دارد و ضخامت آن ۷٫۹ میلی‌متر است. باتری این گوشی ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است و از شارژ ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به اندروید ۱۳ با MIUI 14، NFC، حسگر مادون‌قرمز، NFC و بلوتوث ۵٫۳ اشاره کرد.

اگر همه این مشخصات آشنا به نظر می‌رسند، به این دلیل است که سخت‌افزار پوکو F5 با یک گوشی دیگر چینی – شیائومی ردمی نوت ۱۲ توربو – مشترک است. گوشی احتمالاً در سه رنگ مشکی، آبی و سفید ویژه با تقلید از یخ عرضه خواهد شد.

مخاطبان می‌توانند برای مشاهده اطلاعات بیشتر به وب‌سایت رسمی شیائومی مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : شیائومی
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز