شکایت از دکتر با وکیل جرایم پزشکی

ژیوار

وکالت، یکی از حوزه‌های پویا در کشور است که فعالیت در آن علاوه بر دانش فنی نیاز به تجربه و تخصص بالایی نیز دارد. وکلا با طیف وسیعی از پرونده‌های حقوقی مواجه هستند و بدون شک یک وکیل نمی‌تواند در تمام بخش‌های حقوقی صاحب تبحر و مهارت کافی باشد. حوزه پرونده‌های جرایم پزشکی نیز به قدری تخصصی است که به مراتب بیشتر از سایر حوزه‌ها نیازمند وکلای باتجربه و متخصص در این حوزه خاص خواهد بود.

کاماپرس در این گزارش به بررسی ویژگی‌های مهم یک وکیل جرایم پزشکی مجرب پرداخته است.

وکیل جرایم پزشکی کیست؟

وکیل جرایم پزشکی نیز همانند سایر فعالان حوزه وکالت، یک وکیل پایه یک دادگستری بوده که در زمینه جرایم و پرونده‌های مربوط به پزشکی دارای مهارت، تجربه و دانش کافی است. این دسته از وکلا می‌بایست علاوه بر داشتن دانش کافی در زمینه حقوق، از بحث‌های تخصصی در رشته پزشکی و به­ویژه موارد مربوط به روابط بین پزشک و بیمار نیز سررشته داشته باشند.

بررسی دقیق پرونده‌های پزشکی، یکی از وظایف اصلی وکلای متخصص در حوزه جرایم پزشکی است و آشنایی کامل با اصطلاحات و عملیات‌های رایج در حوزه طب می‌تواند به بررسی سریع پرونده کمک کند.

حوزه‌ فعالیت وکیل جرایم پزشکی

وکیل جرایم پزشکی می‌تواند پرونده‌های متنوعی را برای حصول نتیجه در دست گیرد. این نوع از وکلا می‌توانند وکالت بیمار یا پزشک را که دو طرف دعاوی پزشکی هستند، برعهده گیرند. از جمله مهم‌ترین پرونده‌ها و دعاوی حقوقی در زمینه جرایم پزشکی می‌توان به قصورات پزشکی، تخلفات پزشکی، شکایت از پزشک، شکایت از بیمار، شکایت از دکتر زیبایی، شکایت از کلینیک زیبایی، مطالبه دیه، مطالبه خسارت، دادسرای پزشکی، نظام پزشکی و پزشکی قانونی اشاره کرد.

دریان سفر امید

بیشتر پرونده‌های حقوقی در حوزه جرایم پزشکی مربوط به اشتباهات پزشکی می­شود که منجر به آسیب یا فوت بیمار شده است. همچنین تشخیص یا تجویز نادرست دارو جزو موارد شکایت است. از نظر مالی نیز دریافت هزینه‌های بیشتر یا اثبات ارتباط پزشک با داروخانه و بیمارستان برای کسب درآمد ناشی از اجبار بیمار برای استفاده از برخی خدمات و حتی کلاهبرداری پزشکی نیز در این حوزه قرار می‌گیرد.

نحوه رسیدگی به دعاوی جرایم پزشکی

وکیل جرایم پزشکی می‌تواند وکالت یکی از طرفین دعوا را قبول کند. یکی از طرفین دعوا می‌تواند شامل پزشک، گروه پزشکی یا موسسه‌های فعال در حوزه طب باشد. طرف دوم نیز معمولا فرد بیمار یا گروهی از بیماران است که در زمینه خاصی درخواست خسارت، دیه یا اثبات تخلفات پزشکی دارند.

مرحله اول رسیدگی به این نوع از دعاوی، بررسی پرونده و برگزاری جلسات با حضور موکل یا موکلین است. وکیل در این مرحله می‌تواند بر اساس استنباط خود از پرونده و تجربه‌های مشابه پیشین، مشاوره‌های لازم حقوقی را به موکلین خود ارائه دهد.

جمع­آوری شواهد مستدل و مورد قبول دادگاه، وظیفه دیگر وکیل در دومین مرحله بعد از پذیرش پرونده حقوقی است. این دلایل و شواهد قوی باید در دادگاه توسط وکیل به قاضی ارائه شود تا دادگاه هم بتواند در صورت اثبات قصور، به نفع طرف متضرر حکم داده و از این طریق زیان‌های مادی و معنوی طرف زیان دیده جبران شود.

دادگاه صدور حکم را بر اساس نظر کمیسیون پزشکی انجام می‌دهد و وکیل متخصص در زمینه جرایم پزشکی باید بتواند این مرحله را نیز تحت نظر دائمی خود داشته باشد. اعتراض به حکم کمیسیون پزشکی در صورت ایراد در آن می‌تواند یکی از وظایف اصلی وکیل در دعاوی قصور پزشکی باشد.

ویژگی‌های بارز وکیل متخصص در حوزه جرایم پزشکی

صبر و حوصله در مواجهه با موکلین، یکی از خصوصیات بارز وکیل جرایم پزشکی است. فوت، نقص عضو یا هر آسیب جسمی و روحی می‌تواند شرایط موکل را بحرانی کند که در این شرایط ارائه مشاوره، گفت و گو و هر نوع بررسی پرونده سخت‌تر می‌­شود و نیازمند صبر و تحمل بسیار زیاد از سوی وکیل است.

همچنین داشتن صداقت، توان پیگیری و دقت عمل از دیگر ویژگی‌هایی است که باید در یک وکیل متخصص در حوزه پزشکی به صورت بارز موجود باشد.

انتخاب مجرب‌ترین وکیل جرایم پزشکی در موسسه حقوقی «دادپویان»

موسسه حقوقی دادپویان شامل مجرب‌ترین وکلای تهران در حوزه‌های مختلف وکالت است. حضور بیش از 30 وکیل پایه یک دادگستری با تجربه در زمینه‌های حقوقی مختلف این امکان را به افراد می‌دهد که از خدمات و مشاوره‌های یک یا چند وکیل متخصص بر اساس موضوع پرونده خود بهره­‌مند شوند.

علاقه‌­مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تلفنی می‌توانند با شماره تلفن 02191690950 تماس بگیرند یا به وبسایت رسمی https://dadpouyan.vip مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : موسسه حقوقی دادپویان
نهال گشت
تهران آهن
روکش مارال
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز