شرایط پذیرش و هزینه‌های تحصیل در اسپانیا

تورهای مسافرتی لحظه آخر

طبق آمار سال 2021 حدود بیست درصد از دانشجویان کشور اسپانیا را دانشجویان خارجی تشکیل داده بودند و این رقم باتوجه به سیاست‌های مهاجرپذیری این کشور روز به روز در حال افزایش است. اکثر دانشگاه‌های این کشور در رتبه‌بندی و رنکینگ جهانی در رتبه‌های زیر 400 قرار گرفته‌اند و از جایگاه علمی بالایی برخوردار هستند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بورس، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

در ادامه کاماپرس شرایط تحصیل در اسپانیا را بررسی می‌کند.

مزایای تحصیل در اسپانیا

پایین بودن هزینه‌های تحصیل در اسپانیا نسبت به دیگر کشورهای اروپایی، این کشور را به یکی از مقاصد پرطرفدار مهاجرت تحصیلی برای دانشجویان تبدیل کرده است. طبق آمار و تجربه، هزینه تحصیل و زندگی در این کشور حدود 30 درصد کمتر از سایر کشورهای برتر اروپایی است و می‌توان با مبلغ 3 الی 6 هزار یورو در دانشگاه‎‌‌های این کشور مشغول به تحصیل شد.

تحصیل در اسپانیا در همه مقاطع تحصیلی بدون داشتن مدرک زبان آیلتس و تافل نیز امکان‌پذیر است و افراد می‌توانند با شرکت در دوره‌های زبان این کشور و بدون مدرک آیلتس ویزای تحصیلی اسپانیا را دریافت کنند. بنابراین، داشتن مدرک زبان برای گرفتن ویزای تحصیلی اجباری نیست.

راز آسمان پایتخت

در همه دانشگاه‌های خصوصی و دولتی این کشور تحصیل به زبان اسپانیایی امکان‌پذیر است و متقاضیان می‌توانند به زبان انگلیسی نیز در دانشگاه‌های خصوصی این کشور تحصیل کنند. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد این کشور، باید مدرک زبان انگلیسی و اسپانیایی ارائه داد. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا به آزمون ورودی نیازی ندارد. تحصیل در مقطع دکترا برای متقاضیان رایگان بوده و نیاز به پرداخت هیچ‌گونه شهریه‌ای نیست.

دوره دکترا در این کشور بر مبنا پژوهش بوده و هیچ‌گونه کلاس تئوری برگزار نمی‌شود. متقاضیان با داشتن یک رزومه قوی و مناسب و تسلط بر زبان اسپانیایی یا انگلیسی می‌توانند برای دریافت انواع بورسیه‌های این کشور درخواست دهند و به‌صورت رایگان تحصیل کنند. علاوه بر بورسیه تحصیلی، دولت اسپانیا برای دانشجویان دکترا کمک هزینه تحصیلی درنظر گرفته و از آنها حمایت مالی می‌کند.

تحصیل در اسپانیا به زبان انگلیسی

تحصیل به زبان انگلیسی فقط در دانشگاه‌های خصوصی اسپانیا امکان‌پذیر است. در این کشور 75 دانشگاه وجود دارد که تمامی برنامه‌های تحصیلی آن‌ها به زبان انگلیسی ارائه می‌شود. برای اخذ پذیرش تحصیلی از این دانشگاه‌ها به مدرک آیلتس یا تافل نیاز است.

از جمله دانشگاه‌های انگلیسی زبان اسپانیا می‌توان به مدرسه تجارت اتحادیه اروپا در بارسلونا، دانشکده تجارت بین‌المللی ESEI در بارسلونا، دانشگاه سنت لوئیس در مادرید، دانشگاه اروپایی مادرید، دانشگاه بین‌المللی شیلر در مادرید، دانشکده بازرگانی C3S در بارسلونا اشاره کرد.

هزینه تحصیل در اسپانیا

هزینه تحصیل در اسپانیا بر مبنا رشته، دانشگاه و مقطع تحصیلی متقاضیان از یکدیگر متفاوت می‌شود.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد
دولتی خصوصی دولتی خصوصی
بین هزار تا 3 هزار یورو بین 5500 تا 18 هزار یورو بین هزار تا 3 هزار یورو بین 10 هزار تا 20 هزار یورو

کار پس از تحصیل

دانشجویان خارجی پس از فارغ‌التحصیلی، می‌توانند با پیدا کردن شغلی مناسب اقامت بلند مدت کاری اخذ کنند. این اقامت یک ساله بوده و به افراد فارغ‌التحصیل امکان می‌دهد تا یک‌سال در اسپانیا بمانند تا بتوانند کسب و کار خود را راه‌اندازی کنند و یا شغلی مناسب بیابند.

انتهای پیام

 

ایده سبز
دادپویان
اوج آرام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز