شرایط دریافت ویزای توریستی یونان + مدارک و هزینه

ویزای یونان-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

یونان به دلیل قرارگیری در آب‌های مدیترانه‌ای دارای چشم‌اندازی بی‌نظیر از کوه‌ها، جزایر بیشمار و جاذبه‌های دیدنی و طبیعی بکر است که مشابه آن را در کم‌تر جایی از دنیا می‌توان یافت. همچنین تاریخ پرماجرای یونان با آثار و جاذبه‌های بی‌نظیر به جا مانده از دوران باستان، یکی دیگر از دلایل سفر گردشگران خارجی به این کشور است.

به گزارش کاماپرس، شهر زیبای آتن با مکان‌های باستان‌شناسی بیشمار، موزه‌های متعدد و گنجینه‌های هنری فراوان در سال 2022 رتبه بیست و سوم محبوب‌ترین شهرهای جهان از دیدگاه مسافران بین‌المللی را از آن خود کرد. هدف از سفر به یونان هر چه که باشد، گردشگران بیش از هر چیزی برای ورود به این کشور نیازمند دریافت ویزای توریستی یونان هستند.

در این گزارش شرایط، هزینه و مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی یونان بررسی شده است.

ویزای توریستی یونان-کاماپرس

ویزای توریستی یونان

ویزای توریستی یونان یا ویزای نوع C از جمله ویزاهایی است که با اهداف گردشگری و توریستی صادر می‌شود. این نوع ویزا به طور معمول با اعتبار 180 روزه صادر می‌شود و به گردشگران اجازه می‌دهد که به مدت 90 روز در این کشور اقامت داشته باشند. در صورتی که گردشگران برای اخذ ویزای مولتی یونان اقدام کنند، ویزای آنها بین یک تا سه سال اعتبار خواهد داشت و دارندگان آن می‌توانند تا زمان پایان اعتبار ویزا به صورت نامحدود به یونان سفر کنند.

راز آسمان پایتخت

شرایط دریافت ویزای توریستی یونان

سفر به یونان با اهداف گردشگری و توریستی مستلزم دریافت ویزای توریستی یونان است. با توجه به آنکه یونان عضو اتحادیه اروپا و منطقه شینگن است، افرادی که قصد سفر به این کشور دارند، باید برای دریافت ویزای شینگن یونان اقدام کنند. ویزای توریستی یونان به آسانی قابل اخذ نبوده و بیشترین میزان ریجکتی یا رد شدن ویزای شینگن در ایران، مربوط به این کشور است؛ با این حال، گردشگران ایرانی می‌توانند با رعایت برخی نکات، به آسانی ویزای توریستی یونان را اخذ کنند.

متقاضیان برای دریافت ویزای توریستی یونان باید تمکن مالی خوبی داشته باشند و گردش حساب سه ماهه آخر آنان نیز تراکنش بالایی داشته باشد. هر چه میزان تمکن مالی فرد بیشتر باشد، نشان‌دهنده اعتبار بالاتر او است. همچنین اگر متقاضیان سابقه سفر خوبی داشته و به کشورهای اروپایی و انگلیس سفر کرده باشند، صدور ویزای توریستی آنان با موفقیت بیشتری همراه خواهد بود. علاوه بر آن، ارائه بلیط رفت و برگشت یونان و واچر هتل نیز می‌تواند تاثیر خوبی در روند کار داشته باشد و به سفارت یونان اثبات ‌می‌کند که فرد متقاضی پس از سفر، به کشور خود باز می‌گردد.

ویزای یونان-کاماپرس

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی یونان

متقاضیان برای دریافت ویزای توریستی یونان باید مدارکی همچون پاسپورت معتبر با حداقل اعتبار شش ماهه، دو قطعه عکس، بیمه مسافرتی معتبر، مدارک اقامتی نظیر رزرو و واچر هتل، بلیط رفت و برگشت یونان، گواهی تمکن مالی و گواهی عدم سوءپیشینه ارائه کنند.

گردشگران باید به سفارت یونان گواهی تمکن مالی ارائه دهند تا اثبات کنند که می‌توانند به خوبی هزینه‌های اقامت خود در یونان را پرداخت کنند. در صورتی که شخصی بخواهد در هتل اقامت گزیند، باید مدارکی ارائه کند تا نشان دهد که به ازای هر روز اقامت قادر به پرداخت 100 یورو خواهد بود و چنان‌چه متقاضی ویزا بخواهد در آپارتمان یا خانه اجاره‌ای اقامت کند، این مبلغ به 150 یورو افزایش پیدا می‌کند. در واقع گردشگران باید گواهی تمکن مالی از بانک به سفارت یونان ارائه دهند که نشان دهد حداقل 5000 یورو در حساب خود دارند.

هزینه دریافت ویزای توریستی یونان

هزینه صدور ویزا به مدت یک ماه 250 یورو، برای سه ماه 300 یورو و برای شش ماه 450 یورو است. البته صدور ویزای یونان برای کودکان زیر شش سال رایگان است. از آن‌جایی که بررسی مدارک گردشگران در سفارت یونان حدود یک ماه زمان می‌برد، متقاضیان بهتر است دو تا سه ماه زودتر از موعد سفر خود برای درخواست ویزای یونان اقدام کنند.

 دلایل ریجکتی ویزای توریستی یونان

ممکن است پس از جمع‌آوری مدارک لازم و ارائه آن به سفارت یونان، مدارک از سوی سفارت مورد قبول واقع نشود و درخواست ویزای فرد رد شود. عدم اطمینان به بازگشت متقاضیان اخذ ویزا به کشور خود، ارائه مدارک جعلی یا غیرواقعی، مشخص نبودن هدف سفر و متقاعد نشدن افسران ویزا از هدف سفر به یونان از جمله دلایل ریجکتی ویزای توریستی یونان به شمار می‌رود. ارائه بیمه نامه مسافرتی نامعتبر و عدم توانایی مالی در پرداخت هزینه‌های اقامت نیز از دیگر دلایل رد شدن ویزای یونان محسوب می‌شود.

در صورت رد شدن درخواست ویزای یونان، متقاضیان می‌توانند پس از 9 ماه برای رفع مسئله ریجکتی، دوباره درخواست خود را ثبت کنند. آنان برای اعتراض به ریجکت ویزای یونان می‌توانند نامه‌ای به زبان انگلیسی نوشته و با ارائه دلایل و رفع نقص پرونده خود، افسران کنسولگری یونان را برای بررسی مجدد پرونده متقاعد کنند.

ویزای یونان-کاماپرس

در صورتی که ویزای یونان گردشگران رد شد، آنها می‌توانند پس از 9 ماه برای رفع کردن مسئله ریجکتی دوباره درخواست خود را ثبت کنند. برای اعتراض به ریجکت ویزای یونان افراد می‌توانند نامه‌ای به زبان انگلیسی نوشته و با ارائه دلایل و رفع نقص پرونده خود افسران کنسولگری یونان را برای بررسی مجدد پرونده متقاعد کنند. همچنین، افراد برای درخواست دوباره جهت بررسی مجدد ویزای یونان نیز می‌توانند از کارشناسان مجموعه النورا یاری بجویند.

دریافت ویزای توریستی یونان در کمترین زمان ممکن همراه با «النورا»

متقاضیان برای دریافت هر چه سریع‌تر ویزای توریستی یونان و صرفه‌جویی در وقت و زمان خود می‌توانند از کارشناسان آژانس‌های مسافرتی معتبر همچون النورا یاری بجویند. کارشناسان مجموعه النورا با آگاهی دادن به افراد نسبت به مدارک لازم و شرایط دریافت ویزای توریستی یونان، امکان ریجکتی درخواست ویزای توریستی آنان را کاهش می‌دهند و فرایند دریافت ویزا را تسریع می‌کنند.

متقاضیان برای آگاهی بیشتر نسبت به خدمات و ویژگی‌های متنوع النورا می‌توانند به وبسایت www.elenoora.com مراجعه کنند یا از طریق تماس با شماره تلفن 02191096339 از کارشناسان این مجموعه یاری بجویند.

انتهای پیام

مرتبط با : النورا
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز