سوغاتی تبریز را از کجا بخریم؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

شهر تبریز به دلیل داشتن آب و هوای مناسب در فصل بهار، پذیرای مسافران زیادی از داخل و خارج کشور است. افرادی که در تعطیلات عید به این شهر سفر دارند، احتمال مقداری از خوراکی یا صنایع دستی معروف آن را به عنوان سوغاتی خریداری خواهند کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار تفریح و گردشگری، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، آنچه از قدیم با سفر ایرانی‌ها عجین شده، خرید سوغاتی است. اگر تبریز یکی از مقاصد شما در جریان سفرهای نوروزی باشد، نمی‌توانید نسبت به انواع خوراکی‌ها و صنایع دستی آن بی‌تفاوت باشید و احتمالا از این شهر چند محصول معروف را برای سوغاتی بردن می‌خرید. در این گزارش سوغاتی‌های معروف تبریز برای اطلاع بیشتر مسافران و خوانندگان معرفی خواهند شد؛

اخبار مرتبط را بخوانید:

سوغات خوشمزه تبریز

باقلوا، قرابیه، نوقا و شکلات تسبیحی تبریز از محصولات خاص این منطقه هستند که مسافران به عنوان سوغاتی آن‌ها را خریداری کرده و به شهرهای خود می‌برند. معمولا این نوع خوراکی‌ها در کارگاه‌های سطح شهر تولید شده و به دست مشتریان می‌رسد. طبق اطلاعات موجود در سایت‌های گردشگری مختلف، خیابان ولیعصر تبریز برای خرید باقلوا مناسب است.

راز آسمان پایتخت

اگر مسافران قصد خرید نوقای را دارند تا به عنوان سوغاتی با خود به شهر محل زندگی‌شان ببرند، یک مغازه قدیمی در خیابان منصور تبریز برای خرید این خوراکی وجود دارد که سالیان سال به همین کار مشغول است. قرابیه را هم می‌توان از مرکز خرید لاله یا خیابان امام یا ائل گلی تهیه کرد.

پنیر لیقوان هم که در سفره اکثر ایرانی به عنوان وعده صبحانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، از دیگر محصولات شناخته شده تبریز است. معمولا تمامی لبنیات فروشی‌های سطح شهر پنیر و دیگر لبنیات معروف تبریزی را به مشتریان عرضه می‌کنند.

خرید صنایع دستی از تبریز

اگر فردی برای خرید کیف و کفش مرغوب از افراد مختلف نظر سنجی کند، حتما یکی از پیشنهادها، خرید کیف و کفشی از جنس «چرم تبریز» خواهد بود. چرم تبریز برای تولید انواع پوشاک و کیف و کفش به کار برده می‌شود و شهرت جهانی دارد. فرش و گلیم تبریز هم بسیار مورد توجه همگان قرار دارد و برای خرید و هدیه دادن گزینه مناسبی است.

مسافران برای خرید تمامی محصولات صنایع دستی تبریز می‌توانند به بازار قدیم این شهر مراجعه کرده و همگی خریدهای خود را یکجا انجام دهند. این شهر چندین مرکز خرید لوکس، مانند لاله پارک، را هم دارد که اغلب محصولات مارک و انواع کالاهای آرایشی و بهداشتی از آن جا قابل تهیه است.

اوج آرام
دادپویان
ایده سبز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز