سود شستا چگونه 14 برابر شد؟

مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری تامین اجتماعی با تشریح عملکرد مدیریتی این هلدینگ 14 برابر شدن سود شستا را نتیجه تحولات مدیریتی و شفافیت در این مجموعه برشمرد.

به گزارش کاماپرس، سودآوری هلدینگ سرمایه گذاری تامین اجتماعی – شستا – بر اساس گزارش های مالی مورد تائید بازرسان قانونی و حسابرسان مستقل افزایش یافته و روند زیان آوری بسیاری از شرکت های زیرمجموعه این هلدینگ نیز متوقف شده است.

نماد شستا در بورس از شهریورماه بسته شده و با وجود برگزاری مجمع سالیانه هنوز این نماد بازگشایی نشده است. به گفته مسئولان شستا، بازگشایی این نماد در انتظار تعیین تکلیف بازارگردان است و مذاکره برای به عهده گرفتن بازارگردانی سهام شستا توسط بانک رفاه نیز در مراحل نهایی قرار دارد.

در آخرین تحول محمد رضوانی فر مدیرعامل‌شستا به تشریح و دفاع از عملکرد مدیریتی این مجموعه پرداخت و اظهار کرد: اگر تحولی در هلدینگ سرمایه گذاری تامین اجتماعی رخ داده و سود خالص شستا نسبت به سال ۹۷، ۱۴ برابر شده ،  اگر بعد از ۲۲ سال گزارش ها و صورت های مالی شستا به تائید حسابرسان می رسد و مهر مقبول بر آنها درج می شود، اگر تعداد شرکت های زیرمجموعه شستا زیان ده شستا از ۴۰ شرکت به ۶ یا 7 شرکت کاهش پیدا می‌کند به دلیل تحولات مدیریتی و دوری از جهت گیری‌های سیاسی است.

در گذشته انتصاب 250 نفر با یک برگ کاغذ انجام می شد!

آریاک سفر

وی در توضیح این تحولات مدیریتی‌شستا تصریح کرد: تبدیل شرایط و فرآیندهای مدیریتی غیرشفاف به فرآیندهای شفاف کار بزرگی بود که طی این مدت در این مجموعه انجام شد به گونه ای که تمام انتصابات شستا در دوره اخیر، دارای یک پرونده کامل الکترونیکی و فیزیکی است و اطلاعات انتصابات کاملا شفاف و افشا شده است.

وی تصریح کرد: درباره مجموعه‌ای صحبت می‌کنیم که در گذشته نه چندان دور درباره ۵۰ درصد انتصاباتش حتی یک برگ کاغذ هم وجود ندارد. در این مجموعه روزگاری ۲۵۰ نفر با یک برگه کاغذ معمولی انتصاب شدند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

افزایش مدیران متخصص در هیات مدیره شرکت های شستا

رضوانی فر افزود: متوسط مدارک تحصیلی انتصابات ما در هیات مدیره شرکت های تابعه در دوره اخیر با مدرک کارشناسی ارشد و دکتر به 75 درصد رسیده است که این در گذشته زیر 50 درصد بوده است.

وی به جوانگرایی در انتصابات هیات مدیره‌شستا اشاره کرد و افزود: میانگین سنی انتصابات در هیات مدیره ها نیز به 43 سال کاهش پیدا کرده که تحقق عملی شعار جوانگرایی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.

بهبود سودآوری و توزیع سود میان سهامداران

شایان ذکر است روند سودآوری شستا در کنار توزیع سود این هلدینگ در میان سهامداران در دوره مدیریتی اخیر این مجموعه بهبود قابل توجهی یافته به گونه ای که در مجمع شستا اعلام شد مجموعا ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان، معادل ۹۹ درصد از سود قابل تقسیم، میان سهامداران – هر سهم 120 تومان –  توزیع می‌شود‌.

اخبار مهم روز را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بورس و سایر بازارها، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : شستا
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

6 دیدگاه برای “سود شستا چگونه 14 برابر شد؟

  1. غلام علی گفته:

    این یارو عکسش را گذاشته بعد هم مثل خانوما دستاشو در هم گره زده و گذاشته زیر چونه اش ، حالم به هم میخوره از قیافه و استیل این عزیز لطفا برای جذاب شدن سایت ی عکس پاندا یا گربه پشمالو بگذارید با تشکر علی خان

  2. حمید گفته:

    چه مملکت بی در رو پیکری شده تامین اجتماعی دم از زیانده بودن شرکتهارو میکنه به علت مدیران دستنشانده دولت شما از سود میگید۰۰۰۰۰ادم شک میکنه سلامت هستید این مدیرانی امروز در راس هستند زات مدیرت داشته اند چطورمیشه کشوری که چند درصد ازسوخت جهان راتامین میکند درضعف ۴۲سال قیمت دلار از۷تومان به۳۵۰۰۰هزارمیرسد تنهاجایکه میتوانندمدیرت کنند زندانها وبورس ۰۰۰۰۰۰

  3. بی غم گفته:

    چرا سود نکنه ۳ماه ک بسته شده ،با پولای ملت دارن حال میکنن، سهام‌این شرکت و اون شرکت میخرن میفروشن، بخدا اینا تقاص میدن ، من منتظر اون روزا خواهم ماند

  4. شرر غم گفته:

    اگر کسی داخل ایران نباشد و زندگی نکند،مطالب و حرفهای این آقایون را بشنود و بخواند پیش خودش چه به به و چهچه ای بکند…تمام مدیران و مسئولین ؛تعریف و تمجید وسودهی ..فراوانی و همهدچیز خوب و عالیه……درعمل(مردم ما زیر فشار اقتصادی و قیمتهای بالای اجاره خانه…مسکن…خورد و خوراک ..درمان و….و….ازنظر روحی و روانیکه همه تحت درمان دکتراعصاب و روان هستن…..انگار آقایون درخواب و دنیای دیگری زندگی میکنند……

  5. نظریان گفته:

    حالا یک شرکت عظیمی اومده شفاف سازی کرده و خدا را شکر به سود دهی هم رسیده باید از مدیران لایقش و این دولت تشکر کرد ، انشاا… دیگر شرکتها هم یاد بگیرند ، اینقدر سم پاشی نکنید

  6. حسن کذاب گفته:

    نه جانم چون دولت سهم زیادی ازش داره واگه بازش کنه مردم وحشت زده ازچپاول وغارتگری صف فروش سنگین تشکیل میدن فعلامیترسن بازش کنندمنتظرندانتخابات امریکابرگزاربشه سهام حرکت کنه باقیمت بالابندازن به مردم بدبخت بعدهم بورس رورهاکنندتاکلااموال باقیمانده راچپاول کنند ننگ برمسولانی که بادروغ وریاکاری مردم رابه بورس کشیدندوالان خفه شده اند به امیدروزی که امام زمان سرننگین همشونوقطع کنه حیف ایران که ویران شد کنام شغالان ودزدان شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز