پیروزی ترامپ ریسک بورس را بیشتر می‌کند

پیروزی ترامپ خبر خوبی برای اقتصاد و بازار بورس ایران نیست و اغلب کارشناسان بازار سرمایه بر این موضوع اتفاق نظر دارند چرا که پیروزی احتمالی ترامپ می تواند باعث افت بیشتر شاخص های بورس و در نتیجه آن افزایش ریسک بازار سهام شود.

به گزارش کاماپرس، با توجه به سیاست فشار حداکثری به ایران و نشانه رفتن اقتصاد ایران در مدت زمان 4 ساله ریاست جمهوری ترامپ، پیش بینی ها از فشار بیشتر بر اقتصاد ایران و تاثیر منفی انتخاب دوباره او به عنوان رئیس جمهور آمریکا بر بازار بورس ایران حکایت دارد.

حمید میرمعینی کارشناس بازار سرمایه در این باره به ایرنا گفته است: پس از افت و خیزهای بازار سهام در ماه های اخیر، هم اکنون می‌توان گفت بازار به تعادل رسیده است. البته تعادل به معنای رشد دوباره قیمت ها نیست و مفهوم اصلی آن پایان دوره های رشد یا ریزش مداوم است.

به باور این کارشناس بازار سرمایه، این که پس از این مرحله بازار به کدام جهت می رود بستگی به عواملی دارد که هم اکنون مهم‌ترین و مؤثرترین آن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری امریکاست. درواقع شخصی که در دوره بعدی سکان ریاست جمهوری امریکا را در دست می گیرد و رویکردهای آن در قبال ایران جهت حرکتی بازارها را مشخص می کند.

احتمال پیروزی ترامپ ریسک گریزها را فراری داده است

راز آسمان پایتخت

وی توضیح داده است: در شرایط فعلی شاهد تقابل میان ریسک گریزها و ریسک پذیرها هستیم. کسانی که اعتقاد دارند که ترامپ یک بار دیگر انتخاب می شود و شانس بیشتری به او می دهند، وارد ریسک نمی شوند.

به گفته میرمعینی ، در صورتی که بایدن انتخاب شود، انتظار می‌رود که بازار برای مدت کوتاهی بین یک هفته تا ۱۰ روز به سمت رشد حرکت کند و پس از آن، اعلام رسمی موضعگیری وی است که شرایط را مشخص می کند. ضمن این که اگر ترامپ برای بار دیگر انتخاب شود هم انتظار می رود که شاهد افت بیشتر شاخص بورس باشیم و فضای ریسک بازار پررنگ تر شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

6 دیدگاه برای “پیروزی ترامپ ریسک بورس را بیشتر می‌کند

  1. بی نام گفته:

    چه ادرس اشتباه به مردم می دهید . اگر ترامپ رای بیاورد باعث افزایش نرخ دلار خواهد شد و رشد دلار باعث رشد بورس خواهد شد و برعکس در مورد بایدن صحیح است

  2. علی گفته:

    چیزی رو نمی دونید نظر ندید لعنتی ها سرمایه های مردم رو نابود نکنید با این نظرهای هوای نفسی خود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز