سود بانکی به کمتر از 15 درصد کاهش نمی یابد

ژیوار

خبر کم شدن نرخ سود بانکی به کمتر از ۱۵ درصد فعلا واقعیت ندارد.
به گزارش کاماپرس، در چند روز گذشته خبر کاهش نرخ سود بانکی در فضای مجازی منتشر شده بود. خبری مبنی بر اینکه به زودی نرخ سود بانکی برای جلوگیری و کاهش تورم به کمتر از ۱۵ درصد می رسد،‌ اما بررسی ها نشان می دهد چنین موضوعی، مطرح نبوده و در دستور کار هم قرار ندارد.
اخبار مهم مرتبط را بخوانید

نرخ سود بانکی در سال‌های اخیر چه تغییراتی داشته؟

تیر ماه ۹۵ تصمیم گرفته شد نرخ سود بانکی به ۱۵ درصد کاهش یابد، اما هیچ وقت اجرایی نشد و بانک ها هم تمکین نکردند. به گزارش ایرنا در آن زمان موسسات مالی غیر مجاز برای جذب هر چه بیشتر سپرده‌های مردم، نرخ سود خود را بالاتر از ۱۵ درصد در نظر گرفتند و همین عامل، باعث شد تا بانک‌ها نیز برای فرار از شکست، مجبور شوند نرخ سود پرداختی خود را افزایش دهند بنابراین پروژه کاهش نرخ سود به ۱۵ درصد عملا با شکست مواجه شد.
پس از اینکه معضل موسسات مالی غیرمجاز حل و پرونده آنها بسته شد، شورای پول اعتبار بار دیگر در اوایل شهریور ماه ۱۳۹۶ تصویب کرد که همه بانک‌ها و موسسات اعتباری، نرخ سود علی الحساب یک ساله را ۱۵ درصد و سود سپرده‌های کوتاه مدت را ۱۰ درصد در نظر بگیرند. اما پس از التهابات ارزی سال ۹۷ نرخ سود سپرده‌ها به شکل غیررسمی تا محدوده ۱۸ تا ۲۰ درصد افزایش یافت.

دریان سفر امید

سرانجام در بهار امسال (۳۱ فروردین ماه) مدیران عامل بانک‌ها دوباره تصمیم گرفتند نرخ سود بانکی را به مصوبه سال ۱۳۹۶ بازگردانند، بنابراین نرخ سود بلندمدت یک‌ساله ۱۵ درصد و نرخ سود سپرده‌های کوتاه‌مدت کمتر از ۶ ماه نیز هشت درصد اعلام شد.
از آن تاریخ به بعد شایعه افزایش یا کاهش نرخ سود بانکی چندین بار مطرح شده است اما تا امروز همه شایعات تکذیب شده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار و گزارش های مهم، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نهال گشت
روکش مارال
سبیت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز