سوخو 57 با موتور جدید قدرتمندترین جنگنده جهان می‌شود

ژیوار

نشریه امریکایی Military Watch در مطلبی عنونا کرده است که با بهره گیری از موتور Izdeliye 30 ، هواپیمای نسل پنجم Su-57 روسی می تواند عنوان قدرتمندترین جنگنده جهان را بدست آورد. اگرچه نمی توان موتور فعلی AL-41 که بر روی این جنگنده نصب شده است را ضعیف خواند.

به گزارش کاماپرس و به نقل از راسیسکایا گازتا، قدرت موتور AL-41 که علاوه برSu-57 نیروی محرکه Su-35 را نیز تامین می کند، تنها 9 درصد از موتور F119 که بر روی جنگنده نسل پنجم F-22 Raptor نصب است ، کمتر است. این موضوع معیار قدرت در بین جنگنده های دو موتوره محسوب می شود.

با این حال ، درحال حاضر عنوان قدرتمندترین نیروی محرکه به موتور Pratt & Whitney F135 از جنگنده F-35 Lightning II تعلق دارد. این هواپیما فقط یک موتور دارد اما با امکان پس سوز 19.5 تن رانش تولید می کند.
برای مقایسه ، حداکثر رانش موتور F119 حدود 15.8 تن و موتور AL-41F1 15 تن است. با این وجود ، حجم موتور F135 بسیار زیاد است و ابعاد آن اجازه نصب این موتور بر روی اکثر هواپیماها را نمی دهد.

ساخت موتور جدید سوخو 57 در مخفیانه ترین تاسیسات نظامی روسیه

Izdeliye 30 یکی از مخفیانه ترین پروژه های مجموعه نظامی – صنعتی روسیه است. علی رغم اینکه نمونه اولیه Su-57 با موتور جدید کرده است اما مشخصات و شرح این موتور به طور رسمی فاش نشده است. بر اساس داده های منابع آزاد، این موتور مشابه نمونه های قبلی AL-31 و AL-41 است ، اما تمام اجزای آن با استفاده از پیشرفت های مدرن از نو ساخته شده اند که نتیجه این نوسازی ها افزایش قابل توجهی در تمام خصوصیات اصلی موتور بود.

دریان سفر امید

از ویژگی های مهم موتور جدید نازل آن است. مانند AL-41 ، این موتور از همه زوایا به سیستم کنترل رانش مجهز است ، اما در عین حال به طور محسوسی کوچکتر است و دارای خطوط خروجی مختلف است و لبه انتهایی آن هموار نیست.

– مزایای اصلی موتور جدید: وزن ، مصرف و رانش خاص. چنین محوری توسط هیچ موتوری در جهان تولید نمی شود ، – گفت: طراح عمومی دفتر طراحی Lyulka ، اوگنی مارکوکوف.
یِوگنی مارچوکوف، طراح ارشد و رییس دفتر طراحی تجربی لیولکی روسیه که به طراحی موتور هواپیما مشغول است، گفت: مزایای اصلی Izdelie 30 رانش خاص ، مصرف و وزن آن است. وی در ادامه افزود: چنین محوری توسط هیچ موتوری در جهان تولید نمی شود.
به گفته وی ، “قلب” جدید Su-57 مخصوص این جنگنده ساخته شده و حتی کمی از نسل 5 هم جلوتر است. صحیح تر خواهد بود که این موتور را به عنوان نماینده نسل 5+ توصیف کنیم.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار تسلیحات جهان، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “سوخو 57 با موتور جدید قدرتمندترین جنگنده جهان می‌شود

  1. جانم فدای رهبر گفته:

    ای خدا . موتور رپتور رو بخوای با موتور جدید پاکفا مقایسه کنی واقعا حتی نصف قابلیت های موتور رپتور رو نداره . موتور رپتور عین یک دکتر متشخص اگه مشکلی براش پیش بیاد به صورت خودکار بهترین ارتفاع بهترین زاویه حمله و بهترین شرایط رو به خلبان پیشنهاد می‌کنه تا با استفاده از اون بتونه جنگنده رو به بهترین نحو کنترل کنه و همچنین مشکل رو بررسی و بهترین کار برای بهبود قابلیت موتور رو به خلبان پیشنهاد می‌کنه
    به صورتی که در هر مانوری
    در هر ارتفاعی
    موتور جنگنده روی بیشترین قدرت خودش باشه .
    در ضمن ورودی موتور به نحوی طراحی شده تا بر خلاف جنگنده های نسل پنجم به غیر از پاکفا که اومدن ورودی موتور رو کوچیک کردن و دست خلبان رو در مانور بستن موتور به نحوی طراحی شده تا بتونه حتی در مانور های شدید هم هوای مورد نیاز موتور رو تامین کنه . این موتور مجهز به سیستم تنظیم و فراموش کن مجهز است قابلیتی که پاکفا ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز