سهام های خودرویی و بانکی بورس امروز را نجات دادند

ژیوار

امروز بورس توانست عملکرد مثبتی را به ثبت برساند و شاخص کل آن با رشد 2 هزار و 560 واحدی که نسبت به روز گذشته داشت، به محدوده یک میلیون و 281 هزار و 852 واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز در مقایسه با روز گذشته 3 هزار و 150 واحد دیگر بالا رفت و در مرز 333 هزار و 949 واحدی قرار گرفت. سهام خودرویی‌، عامل اصلی سبز شدن بازار بورس امروز بودند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، حجم معاملات امروز بازار بورس 3.89 میلیارد سهم اعلام شد و ارزش این دسته از معاملات هم به 19 هزار و 269 واحد رسید. نمادهای «پارس»، «وغدیر» و «فولاد» بیشترین اثر را روی شاخص کل امروز داشتند. اما «فملی» مانع از رشد بیشتر این شاخص شد. بیشترین ارزش معاملات امروز هم مربوط به نمادهای «خودرو»، «فزر» و «برکت» بود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

دریان سفر امید

نمادهای «وساخت»، «کساوه» و «ومدیر» هم بیشترین افزایش قیمت پایانی را در بازار سرمایه امروز تجربه کردند. به نظر سهام خودرویی و بانکی، مانع از ادامه روند کاهشی شاخص کل شدند و در صورتی که این اخبار ادامه پیدا کند، می‌توان انتظار داشت رشد شاخص کل در روزهای آینده هم اتفاق بیفتاد.

وضعیت بازار فرابورس و کاهش شدت خروج نقدینگی از بورس

همچنین طی روز جاری شاخص فرابورس هم نسبت به روز قبل، 30 واحد بالا رفت و روی پله 17 هزار و 672 واحدی قرار گرفت. تعداد معاملات انجام شده فرابورس هم 207 هزار و 841 معامله اعلام شد.

براساس آخرین آمار و اطلاعات منتشر شده از بورس، شدت خروج نقدینگی از این بازار در مقایسه با روزهای گذشته کاهش قابل توجهی داشته است. امروز خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار باز هم منفی بود، اما میزان خروج پول حقیقی کاهش 97 درصدی پیدا کرد.

مرتبط با : سازمان بورس
نهال گشت
روکش مارال
تهران آهن
آژانس هرمس 724
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز