فولاد، بورس را پایین کشید!

لست سکند

امروز بازار سرمایه شرایط خوبی نداشت و شاخص کل بورس دچار کاهش شد. طی روز جاری شاخص کل بورس نسبت به روز قبل 5 هزار و 513 واحد کاهش پیدا کرد و به مرز یک میلیون و 282 هزار و 796 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افت 798 واحدی روبرو شد و در محدوده 329 هزار و 509 واحدی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، حجم معاملات خرد بورس در روز جاری 4.96 میلیارد سهم اعلام شد و ارزش این معاملات هم به 21 هزار و 342 میلیارد ریال رسید. امروز نمادهای «فولاد»، «فملی» و «وبملت» بیشترین اثر را روی شاخص کل بورس گذاشتند. اما نماد شپدیس تا حدودی اثر منفی این سهام‌ها را خنثی کرد. بیشترین ارزش معاملات بورس در روز جاری مربوط به نمادهای «خودرو»، «فزر» و «وبملت» بود. نمادهای «وآذر»، «ثفارس» و «مفاخر» هم بیشترین افزایش قیمت پایانی را به ثبت رساندند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

آیا جنگ اوکراین و روسیه روی نرخ خوراک صنایع موثر خواهد بود؟

برخی از معامله گران، فعالان و کارشناسان بازار سرمایه درباره اتفاقات اخیر اوکراین و مسئله افزایش قیمت برخی نهاده‌ها مانند گاز نگرانی دارند. به نظر امیر توپچی‌پور، کارشناس بازار سرمایه، افزایش قیمت گاز با توجه به مصوبه مجلس و بودجه 1401 در نظر گرفته می‌شود و بعید است که روی شاخص‌های حسابداری شرکت‌های پتروشیمی اثرگذار باشد. چون نرخ خوراک صنایع براساس قیمت صادراتی تعیین نمی‌شود.

البته توپچی‌پور معتقد است که این مسئله در کوتاه مدت اثر چندانی نخواهد داشت اما در بلندمدت اگر ناآرامی‌ها ادامه دار باشد، بازارهای جهانی تحت تاثیر این مسئله قرار خواهند گرفت و قاعدتا اتفاقات ناخوشایندی گریبان بازارهای جهانی و فعالان حوزه‌های مختلف را خواهد گرفت. باید دید در آینده چه اتفاقاتی بین اوکراین و روسیه خواهد افتاد و جنگ بین این دو کشور به کدام سمت و سو خواهد رفت؟!

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز