روند صعودی بورس ادامه پیدا کرد؛ کفه پالایشی ها سنگین شد

شاخص کل بورس امروز هم رشد 3 هزار و 212 واحدی داشت و به مرز یک میلیون و 284 هزار و 801 واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش 778 واحدی نسبت به روز گذشته، به محدوده 328 هزار و 660 واحدی رسید. نماد «فارس» طی روز جاری پیشران بازار بورس بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز حجم معاملات خرد بازار 5.4 میلیارد سهم شد و ارزش این حجم از معاملات هم به 25 هزار و 363 هزار میلیارد ریال رسید. بعد از نماد فارس، «شبندر»، «شپنا» و «شتران» بیشترین تاثیر را در شاخص کل بورس داشتند. بیشترین ارزش معاملات روز جاری هم مربوط به نمادهای «خودرو»، «حکشتی» و «فملی» بود. نمادهای «حتاید»، «ثنوسا» و «ستران» هم بیشترین افزایش قیمت پایانی را در روز جاری داشتند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

طبق آخرین اخبار و اطلاعات از بازار بورس، امروز بیشتر نمادهای پالایشی افزایش قیمت داشتند و «فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» از نمادهای سبز بازار امروز بورس بودند.

علت اصلی رشد بورس چه بود؟

اما امروز هم ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 2 هزار و 20 میلیارد ریال پول حقیقی از بورس بیرون رفت. بیشترین خروج پول حقیقی امروز مربوط به سهام «فملی» بود که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 410 میلیارد ریال اعلام شد. پس از آن نمادهای «وشمال» و «فولاد» بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در کل می‌توان گفت در بازار بورس امروز سهام پالایشی پیشران بودند که علت عمده این موضوع هم به افزایش قیمت نفت بازمی‌گردد. البته موضوع تنش اوکراین و روسیه باعث افزایش بهای نفت شده و همین موضوع شرایط را برای سهام پالایشی تغییر داده است. شاید در صورت ادامه تنش‌ها قیمت نفت بالاتر برود و موقعیت کنونی پالایشی‌های بورس حفظ شود.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز