روند نزولی بورس متوقف شد / خریداران بورسی تعیین کننده وضعیت بازار هستند

شاخص کل بورس همچنان در مدار رشد است و با افزایش 3 هزار و 461 واحدی که نسبت به روز گذشته داشته، اکنون به مرز یک میلیون و 288 هزار و 337 واحدی رسیده است. ادامه این روند در هفته آینده بستگی به حرکت خریداران دارد. با توجه به شاخص‌های عملکردی بازار سهام به نظر موقعیت خریداران و فروشندگان به شرایط برابری خواهد رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، گویا دیگر فروشندگان توانی برای ریزش بیشتر شاخص کل بورس ندارند. در صورتی که طبق پیش بینی کارشناسان، موقعیت خریداران و فروشندگان طی هفته جاری با هم برابر شود، در این حالت طرف خرید تعیین کننده وضعیت بازار بورس خواهد بود. در واقع خریداران تعیین می‌کنند شاخص کل بورس در چه جهتی حرکت کند.

اخبار جالب امروز را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

طی روز جاری حجم معاملات خرد بازار 2.66 میلیارد سهم و ارزش آن‌ها هم 13 هزار و 171 میلیارد ریال اعلام شد. امروز نمادهای «نوری»، «رمپنا» و «وبملت» بیشترین اثر مثبت را روی شاخص کل بورس داشتند. بیشترین ارزش معاملات امروز هم مربوط به نمادهای «خودرو»، «فملی» و «وبملت» بود. طی روز جاری نمادهای «شکلر»، «حپارسا» و «ثنوسا» بیشترین افزایش قیمت پایانی را به ثبت رساندند.

فرابورس هم در شرایط صعودی به سر می‌برد

شاخص فرابورس هم امروز نسبت به روز قبل 60 واحد بالا رفت و به محدوده 17 هزار و 589 واحدی رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس هم 218 هزار و 350 معامله انجام شد. طی روز جاری نمادهای «زاگرس»، «شگویا» و «فزر» بیشترین اثر را روی شاخص کل فرابورس داشتند. در بازار فرابورس امروز 136 نماد نسبت به روز گذشته رشد داشتند. 46 نماد هم در مقایسه با دیروز روند نزولی را به ثبت رساندند. نمادهای «فزر» و «تجلی» هم در بازار فرابورس جزو پرتراکنش‌ترین‌های بازار شناخته شدند.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز