با عیدی 1401 کارمندان چه چیزهایی می توان خرید؟

عیدی کارمندان دولت به زودی در همین روزها واریز خواهد شد. طبق آخرین اطلاع رسانی نهادهای مختلف ذی ربط، مبلغ عیدی کارمندان یک میلیون و 600 هزار تومان است که برای کارمندان متاهل با اضافه شدن میزان حق اولاد و عیدی همسر افزایش پیدا خواهد کرد و به 2 میلیون تومان یا بیشتر می‌رسد. لازم به ذکر است که طبق بخشنامه صادره به ادارات و ارگان‌های دولتی، مزایای حق اولاد و عیدی همسر به زنان کارمندان تعلق نمی‌گیرد.

با این میزان پرداختی‌ها کار و کاسبی صنف پوشاک کساد است

به گزارش کاماپرس، مبلغ عیدی کارمندان با توجه به میزان تورم موجود چندان چشم گیر نیست و حتی فعالان اصناف مختلف مثل پوشاک اعلام کرده‌اند که با توجه به این مبالغ پرداختی، بعید است که امسال بازارها رونق چندانی داشته باشند. حسین بیات، رئیس اتحادیه پوشاک کرمانشاه، در گفت و گو با ایسنا اعلام کرده که هر ساله از اواسط بهمن ماه مردم مشغول خرید پوشاک عید می‌شدند، اما اکنون این بازار رونق چندانی ندارد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

بیات معتقد است اگر قصد خریدی وجود داشت قاعدتا اکنون بازار رونق پیدا می‌کرد. به نظر با توجه به میزان دریافتی کارمندان، این افراد بیشتر حقوق خود را صرف مصارف ضروری مثل خوراکی یا درمان بیماری می‌کنند. چون مجددا امسال پیک ششم کرونا با آغاز نوروز و فصل خریدها همراه شده و بسیاری از افراد هم درگیری این بیماری هستند.

راز آسمان پایتخت

معادل سازی این مبلغ عیدی با انواع کالاهای سرمایه‌ای و خوراکی

اگر کارمندی قصد سرمایه گذاری عیدی خود را داشته باشد، می‌تواند با این مبلغ پول یک گرم طلای 18 عیار خریداری کند و مابقی پول خود را در امور دیگری به کار ببرد. همچنین می‌تواند در بازار رمزارزها، کاردانو یا تتر بخرد. این دو از ارزهای دیجیتال معروف بازار رمزارزها است.

کارمند مجردی که عیدی وی یک میلیون و 600 هزار تومان تعیین شده، با این مبلغ امکان خرید انواع ارزها را دارد. با توجه به تغییرات مداوم نرخ ارزها به خصوص دلار، به طور تقریبی با مبلغ یک میلیون و 600 هزار تومان، میزان 60 دلار آمریکا، 52 یورو اتحادیه اروپا، 800 لیر ترکیه و 220 درهم امارات قابل خرید است.

امکان دارد کارمندان با مبلغ عیدی خود قصد خرید خوراکی‌هایی مثل گوشت، مرغ و برنج را داشته باشند. اگر قیمت برنج را کیلویی 70 هزار تومان در نظر بگیریم، با مبلغ یک میلیون و 600 هزار تومان، تقریبا می‌توان 23 کیلو برنج خرید. همچنین با این مقدار عیدی امکان خرید 11 کیلو گوشت قرمز وجود دارد. این میزان تقریبا برای خرید 51 مرغ کامل هم کافی است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “با عیدی 1401 کارمندان چه چیزهایی می توان خرید؟

  1. مهدی ارکرمان گفته:

    معنی دستوررییس جمهوردرتسریع پرداخت عیدی بازنشستگان که ۳ روزپیش فرمودندرافهمیدیم!!!چقدراهمیت دادند!خبری
    نشد که!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز