عیدی کارمندان زن کمتر از کارکنان مرد اعلام شده است؟!

اخیرا میزان پایه حقوق کارمندان در سال 1401 و همچنین مبلغ عیدی امسال این گروه‌ مشخص شده است. اما در این بین یک موضوع توجه کارشناسان را به خود جلب کرد. اینکه طبق بخشنامه ارسال شده به ادارات و نهادهای دولتی، عیدی کارمندان زن از مبلغ اعلام شده کمتر است و برخی از مزایا به این گروه تعلق نمی‌گیرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ حقوق و دستمزد، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، پیرو بند پنجم بخش نامه 151972 که در تاریخ بیست و هفتم بهمن ماه امسال به مجموعه‌ها و شرکت‌های مختلف ابلاغ شد، بانوان کارمند صرفا یک میلیون و 600 هزار تومان عیدی دریافت خواهند کرد. این مبلغ تقریبا 500 هزار تومان از میزان عیدی اعلامی کمتر به نظر می‌رسد. در واقع از عیدی کارمندان زن کشور، پرداختی بابت همسر و فرزندان کسر شده و به نظر در این خصوص دولت بین کارمندان زن و مرد خود تفاوت قائل شده است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

در صورتی که طبق قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان زن شاغل، بازنشسته و وظیفه بگیر از مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری محسوب می‌شوند. همچنین زنان سرپرست خانوار یعنی بانوانی که همسر ندارند یا همسر ایشان دچار معلولیت بوده و به طور کلی خانواده تحت تکلف آن‌ها هستند، شامل پرداخت کمک هزینه عائله مندی و اولاد موضوع بند چهارم ماده 68 قانون خدمات کشوری می‌شوند. اما طبق اخبار منتشر شده، در بخش نامه مذکور برای این دسته از زنان هم مزایایی مشخص نشده و همین موضوع جلب توجه کرده است.

انتظارات از قانون گذار در خصوص عیدی کارمندان زن

در واقع قانون گذار و نهادهای ذی ربط در تعیین میزان عیدی بانوان به این موضوع توجه نکرده‌اند که زنان سرپرست خانوار و دارای فرزند هم مخارج زیادی خواهند داشت و باید به این گروه هم توجه شود. کارشناسان و کارمندان زن انتظار دارند تا به این قبیل مسائل توجه بیشتری شود و مطابق قانون به این افراد هم کمک هزینه‌های لازم را بپردازد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز