سفر به رم باستان از قلب ترکیه/ چطور به جزیره جوندا سفر کنیم؟

جزیره جوندا_کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

جزیره جوندا در شمال غربی دریای اژه در فاصله 16 کیلومتری از جزیره لسبوس یونان واقع‌شده است. برای رسیدن به این جزیره باید ابتدا به شهر آیوالیک ترکیه بروید و ازآنجا به این جزیره سفر کنید.

کاماپرس در این گزارش، راه‌های رسیدن به جوندا ملقب به رم باستان در ترکیه را بررسی می‌کند.

از شهر آیوالیک می‌توان از طریق بندرهای مختلف با قایق‌های مسافربری به جزیره جوندا رفت فاصله شهر آیوالیک تا جوندا 8 کیلومتر است.

راه‌های سفر به جزیره جوندا

قایق مسافربری: با قایق‌های مسافربری می‌توانید در مدت 15 دقیقه از شهر آیوالیک به جزیره برسید.

تور: تورهای گردشگری هم برای جزیره جوندا ارائه می‌شود. قیمت این تورها از حدود 30 دلار شروع می‌شود و تا 60 دلار هم می‌رسد. برخی موسسات به صورت اقتصادی این تورهای جزیره را برگزار می‌کند که با توجه به خدمات و قیمت‌ها، بسیار به صرفه هستند.

اسکله‌های استانبول: از اسکله‌های کاباتاش، امین اونو، کادیکوی و بستانجی در استانبول می‌توان به جزیره جوندا رسید. این اسکله‌ها برای رفت‌وآمد به‌جاهای مختلف استانبول کشتی دارند.

قایق‌های خصوصی: اگر می‌خواهید با قایق خصوصی به جزیره جوندا بروید، می‌توانید از شرکت‌های قایقرانی در ساحل آیوالیک قایق اجاره کنید.

رزرواسیون هتل: برای یک تجربه خوب از جزیره جوندا، می‌توانید در یکی از هتل‌های جزیره اقامت کنید. این هتل‌ها اغلب دارای امکانات ویژه‌ای مثل صرف کردن غذاهای ترکیه‌ای و رفتن به قهوه‌خانه با سقف بلند هستند.

بیشتر بخوانید:

مکان‌های دیدنی در جوندا

جزیره جوندا مکان‌های دیدنی زیادی دارد، طلوع و غروب خورشید در جزیره جوندا یکی از دیدنی‌های معروف این جزیره است، آب‌های آبی و تمیز و خانه‌های سنگی قدیمی جذاب بخش دیگری از دیدنی‌هاست.

جزیره جوندا_کاماپرس

خیابان‌های جوندا

بافت سنتی، خانه‌های سنگی و گل‌های رنگارنگ، خیابان‌های جوندا را بسیار زیبا و رؤیایی کرده اند. در این خیابان‌ها می‌توانید یونان قدیم را مشاهده کنید.

کلیسای تاکسیارحیس (Taksiyarhis)

کلیسای تاکسیارحیس، یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین بنای تاریخی جوندا است که در سال 1873 ساخته‌شده است. این میراث فرهنگی که توسط موزه و بنیاد فرهنگ رحمی کوچ بازسازی‌شده است، با قرار گرفتن در مرکز جوندا مورد توجه گردشگران زیادی قرار می‌گیرد. این کلیسا که به سبک نئوکلاسیک و با سنگ‌های انبوه ساخته‌شده، یکی از اولین جاهایی است که وقتی به جزیره می‌آیید حتماً باید ببینید.

رستوران آینا (Ayna Restaurant)

یکی از رستوران‌های معروفی است که متعلق به یک خانواده ثروتمند است. نام خانوادگی آن‌ها بر روی درهای روغن‌زیتون Kürşat که جزو بهترین روغن‌زیتون‌ها در ترکیه هستند ثبت‌شده است.

مواد اولیه برای تهیه غذا در این رستوران از بهترین و تازه‌ترین مواد است که مستقیماً از خود جزیره تهیه می‌شود. در این رستوران غذاهای محلی معروفی ازجمله باس دریا که از آب لیموترش گرفته‌شده، کدوحلوایی کوک سبک کرتی، ساردین پیچیده شده در برگ درخت انگور و بسیاری غذاهای دیگر سرو می‌شود.

رستوران آقا نیهات (Bay Nihat)

رستوران آقا نیهات از قدیمی‌ترین رستوران‌های جزیره است. در آن تازه‌ترین غذاهای دریایی که صید روزانه جزیره است را سرو می‌کنند. نشستن در بیرون این رستوران می‌تواند لحظه زیبای غروب خورشید را برای شما تماشایی کند. عکاسی در این رستوران و منظره میزهای بیرون آن، تصویری زیبا و دیدنی برای گردشگران خواهد بود.

قهوه‌خانه تاس (Taş Kahve)

یکی از جذاب‌ترین کافه‌های جزیره جوندا در ترکیه، کافه سنتی تاس است. قهوه‌خانه تاس سقفی بلند دارد و روی اسکله با پنجره‌های بلند رنگی واقع‌شده است. مردم میان‌سال محلی و گردشگران جذب این کافه می‌شوند. این قهوه‌خانه در یک ساختمان سنگی قدیمی زیبا در ردیف جلوی بندر قرار دارد. در آنجا می‌توانید قهوه ترک اصیل را  میل کنید. کافه تاس در مرکز شهر قرار دارد و به خاطر صبحانه‌های خوشمزه‌ای که ارائه می‌دهد نیز معروف است. در این کافه برای صبحانه تخم‌مرغ مخلوط شده با گوجه‌فرنگی و فلفل سبز سرو می‌کند.

انتهای پیام

مرتبط با : تریپعلی بابا
روکش مارال
آهن رویال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز