سرزمین خداوندگار آسیا، اسکندر مقدونی در یونان

تور یونان_کاماپرس
آریاک سفر

اسکندر مقدونی، پادشاه مقدونیه و از بزرگ‌ترین رهبران نظامی جهان بود که اتحادیه ایالت‌های یونانی (Corinth) را در سال ۳۳۴ پیش از میلاد بر علیه امپراتوری هخامنشیان تشکیل داد. اسکندر در سال ۳۲۶ پیش از میلاد به هند حمله کرد و بعد از فتح این کشور، در 32 سالگی، قلمروی یونان را از دریای آدریاتیک در جنوب شرقی اروپا تا پنجاب در شمال غربی هند گسترش داد. به گزارش کاماپرس اسکندر مقدونی، بعد از فتح ایران، مصر و هند، لقب خداوندگار آسیا را دریافت کرد.

فتح ایران و مصر

اسکندر در سال ۳۳۴ در اطراف رود گرانیکوس که همان رودخانه بیگا چایی در غرب ترکیه امروزی است با ارتش ایران جنگید و سپاه ایران در این جنگ شکست خورد. این جنگ که به «نبرد گرانیک» معروف است، اولین مبارزه سپاه اسکندر با سپاه هخامنشی بود و پس از آن دروازه‌های غرب آسیای صغیر به روی ارتش مقدونیه باز شد.

مرگ اسکندر

روایت‌های گوناگونی درباره مرگ اسکندر وجود دارد. برخی مورخان عقیده دارند که او یک فرمانروای عیاش و دائم‌الخمر بود و از فرط نوشیدن بسیار بیمار شد و درگذشت. بر اساس یکی از روایت‌ها اسکندر بعد از خوردن یک جام شراب خالص به‌افتخار هراکلس، بیمار شد و بعد از ۱۱ روز از دنیا رفت.

روایت دیگر چنین است که در سال ۳۲۳ پیش از میلاد بین اسکندر و کلیتوس سیاه (Cleitus the Black) یکی از افسران ارتش او، یک درگیری وحشیانه در حالت مستی رخ داد. کلیتوس سیاه در این درگیری با پرتاب نیزه اسکندر را زخمی کرد و به زندگی وی پایان داد.

تور یونان_کاماپرس

دریان سفر امید

جمهوری مقدونیه

مقدونیه قدیم، یک پادشاهی کوچک بود که محل آن شمال یونان قرار است. در سال 359 قبل از میلاد، هنگامی‌که فیلیپ دوم پادشاه مقدونیه شد، قسمت عمده شهرهای یونان جنوبی را با شمال متحد کرد و همه آن‌ها را تحت حاکمیت مقدونی قرار داد. او با توطئه همسر و پسرش، اسکندر مقدونی کشته شد و در سال 336 قبل از میلاد، اسکندر مقدونی پادشاه شد. پرچم جمهوری مقدونیه، نماد خورشیدی با هشت هاله نور درزمینهٔ قرمز است. جمعیت مقدونیه شمالی کمتر از دو میلیون نفر است و زبان آن‌ها مقدونیه‌ای است که تفاوت چندانی با زبان یونانی ندارد.

چگونگی سفر

دریافت ویزای مقدونیه شمالی برای ایرانی‌ها سخت نیست. الزامات آن، بلیط رفت‌وبرگشت و تمکن مالی است. مقدونیه شمالی در ایران سفارت ندارد و برای دریافت ویزای این کشور باید از طریق کشورهای ترکیه و یا امارات اقدام کرد. همچنین با داشتن ویزای شنگن چند بار ورود، می‌توانید از مقدونیه شمالی دیدن کنید، علیرغم اینکه این کشور عضو شنگن نیست.

میدان مقدونیه

مجسمه جنگجوی سوار بر اسب (Warrior on a horse) همان اسکندر مقدونی است بنایی برنزی با 14.5 متر ارتفاع و 30 تن وزن که در وسط شهر قرار دارد و بر پایه ده متری خود، به سمت طلوع خورشید نگاه می‌کند. روی آن پایه، سه حلقه هم وجود دارد که نشانه سه نبرد است. در اطراف ستون فواره‌ای قرار دارد که با هشت سرباز برنزی و هشت شیر ​​به تکمیل می‌شود که چهار نفر از آن‌ها رو به چشمه هستند. جایی که این مجسمه در آن واقع‌شده است، میدان مقدونیه نامیده می‌شود. میدان مقدونیه در اسکوپیه در دوره‌ای بین دو جنگ جهانی به‌طور کامل شکل گرفت.

تور یونان_کاماپرس

تورهای ترکیبی یونان

تور ترکیبی یونان به‌صورت داخلی: در بیشتر این تورها، آتن مقصد اول است. مقصد دوم با توجه به درخواست مسافر متفاوت خواهد بود. ازجمله این مقاصد دوم می‌توان به سانتورینی، میکونوس، تسالونیکی و کرت اشاره کرد.

تور ترکیبی یونان با کشورهای دیگر: تور یونان را می‌توان در ترکیب با یک یا دو تا از کشورهای ایتالیا، فرانسه یا اسپانیا هماهنگ کرد. همچنین به درخواست مسافر و در صورت امکان می‌توان تور یونان را با کشورهای دلخواه اجرا کرد.

تور یونان_کاماپرس

تور یونان را با «اوج آرام» تجربه کنید

علاقه‌مندان سفر به یونان و دیدن مقدونیه برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت  https://oujaram.ir و یا آدرس تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی، پلاک ۲۰، ساختمان 34، طبقه اول، واحدهای 10 و 11 مراجعه کنند.

راه‌های ارتباطی: 09216791219، 021-45419

شنبه تا چهارشنبه: 9 تا 18

پنج‌شنبه‌ها: 9 تا 13

[email protected]

انتهای پیام

مرتبط با : اوج آرام
سفریار آریا
ژیوار
فروشگاه اینترنتی فرنا
آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان