سربازی اختیاری با حقوق و مزایا ؛ جوانان در انتظار تصویب طرح مجلس

ژیوار

سربازی اختیاری با حقوق و مزایا رویایی است که چندین نسل از پسران ایرانی با تصورش لبخند زده اند به همین دلیل هر بار صحبتی از تغییر در قوانین مربوط به سربازی و حرکتش به سمت اختیاری شدن پیش می آید چشم های زیادی برق می زنند.

به گزارش کاماپرس، طرح سربازی اختیاری این بار در مجلس توسط نمایندگان پیگیری می شود و جوانان زیادی به این طرح چشم دوخته اند. روزنامه هفت صبح در گزارشی در این باره نوشته است؛ مجلس یازدهم طرحی را آماده کرده که اگر تصویب شود بزرگترین تحول در تاریخ سربازگیری اجباری ایران خواهد بود.

ابوالفضل ابوترابی یکی از نماینده های دست‌اندرکار تدوین طرح سربازی اختیاری به ابهام های این طرح پاسخ داده است. به گفته وی این طرح دارای پنج رکن است. رکن اول نیاز به تامین امنیت است. بنابراین برطرف کردن نیاز نیروهای مسلح جزو ضروریات است و در این طرح این مسئله در نظر گرفته شده که نیروی مازاد بر نیاز نیروهای مسلح اجباری برای سربازی رفتن ندارد.

اخبار پربازدید امروز:

مخالفان و موافقان اختیاری شدن سربازی چه می گویند؟

دریان سفر امید

رکن دوم طرح مزبور این است که سرباز ها باید همانند نیروهای مسلح حقوق دریافت کنند بنابراین بعد از جذب سرباز این نیروها ۹۰ درصد یک حقوق کامل را دریافت می کنند.

در بخش دیگری از گزارش هفت صبح می خوانیم؛ اگرچه اختیاری شدن سربازی و امکان طفره رفتن برای کسانی که به هیچ وجه مایل به خدمت سربازی نیستند خوشحال کننده است اما کاربران فضای مجازی خیلی هم به این طرح آقای ابوترابی روی خوش نشان نداده اند.

عده ای این طرح را صرفا تلاشی برای پرشورتر کردن انتخابات ریاست جمهوری دانسته اند عده ای هم به آنها جواب دادند که این طرح صرفاً طرح مجلس است و بیشتر از اینکه به رئیس جمهور آینده مربوط باشد به همکاری و موافقت نیروهای مسلح مربوط است.

دسته ای دیگر از مخالفان مجازی این طرح مدت زمان پرداخت مالیات و رقم آن را قبول ندارندو می گویند که این که یک نفر تا ۵۰ سالگی مجبور باشد برای هر کاری یک مالیاتی اضافه بدهد چون سربازی نرفته فشار زیادی به او تحمیل می‌کند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
نهال گشت
روکش مارال
سبیت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز