زیباترین کویرهای ناشناخته ایران برای کویرگردی

ژیوار

در فصول سرد سال بیشتر گردشگران بر سفرهای خارجی و حضور در مناطقی با آب و هوای گرم و معتدل متمرکز می‌کنند. با این‌حال، کویرهای ایران به دلیل دارا بودن زیبایی‌های چشمگیر و آب و هوای گرم، گزینه جذابی برای ماه‌های پاییز و زمستان به شمار می‌روند. با وجود بیابان‌های متعددی که در سراسر کشور پراکنده شده‌اند، مسافران می‌توانند به‌راحتی از طریق مسیرهای زمینی و هوایی به این مقاصد دسترسی داشته باشند.

کاماپرس در این گزارش، زیباترین کویرهای ناشناخته ایران برای کویرگردی را معرفی می‌کند.

1-کویر خور و بیابانک

کویر خور و بیابانک در ۳۹۹ کیلومتری اصفهان واقع شده است. در قلب کویر خور یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های نمک فصلی جهان قرار دارد که منظره‌ای مسحورکننده را به نمایش می‌گذارد. در اینجا، بازدیدکنندگان می‌توانند از تماشای تپه‌های شنی شکل‌گرفته توسط باد و زمین شش‌ضلعی که یادآور لانه زنبور است، لذت ببرند. بهترین زمان برای تجربه زیبایی‌های کویر از اوایل آبان تا اوایل بهار بوده که گرما قابل‌تحمل‌تر است. مسافران می‌توانند با قطار یا اتوبوس به اصفهان رفته و ادامه مسیر را با ماشین‌های تور طی کرده و به کویر خور برسند.

کویر خور و بیابانک

2-کویر حلوان طبس

کویر حلوان که به عنوان بخشی از کویر طبس به شمار می‌رود، در استان خراسان جنوبی قرار دارد و با مناظر متنوع خود طبیعت‌گردان را مجذوب خود کرده است. باتلاق‌های نمکی و رسی بخش‌های شرقی و شمالی حلوان را پر کرده‌اند و زیبایی بصری خاصی را ایجاد می‌کنند. نقطه تلاقی کوه و ماسه در منطقه جنوب شرقی، دره‌ها و گذرگاه‌های زیبایی را پدید می‌آورد که در کشور نادر است.

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

این کویر که از طریق جاده خور به طبس قابل‌دسترسی است، مناظر دیدنی‌ به‌ویژه در هنگام بارندگی‌های فصلی برای گردشگران فراهم می‌کند.

کویر حلوان طبس

3-کویر حاج علی قلی دامغان

کویر حاج علی‌قلی دامغان با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود در استان سمنان و در جنوب شهرستان دامغان قرار گرفته است. رودخانه‌ای که از قسمت شمال شرقی وارد کویر می‌شود، دره‌ای به عمق یک کیلومتر را تراشیده و جذابیت کویر را دوچندان کرده است. علاوه بر آن در طول باران‌های فصلی، نقش‌های شش‌ضلعی روی سطح دریاچه نمک منظره‌ای مسحورکننده ایجاد می‌کند. این کویر با تپه‌های شنی، دریاچه‌های نمک و مناطق باتلاقی، مناظر متنوع و خیره‌کننده‌ای را ارائه می‌دهد که هر طبیعت‌گردی را مجذوب خود می‌کند. کویر حاج علی‌قلی دامغان که از طریق روستای خورزان قابل‌دسترسی است، نوید یک ماجراجویی کویری به‌یادماندنی را می‌دهد.

کویر حاج علی قلی دامغان

4-کویر ورزنه

کویر ورزنه در ۱۰۰ کیلومتری اصفهان، منظره‌ای شبیه به ذرات طلای مایع را ارائه می‌دهد. تپه‌های ماسه‌ای ورزنه، متفاوت از دیگر کویرهاست و منظره‌ای بی‌نظیر را در برخورد با نور آفتاب ایجاد می‌کند. از جاذبه‌های اطراف این کویر می‌توان به تالاب گاوخونی و تالاب قلعه قورتان اشاره کرد که هر دو پناهگاه پرندگان کمیاب این منطقه هستند. خانه‌های محلی در این منطقه اقامتی راحت را فراهم می‌کنند و به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهند که به طور کامل در زیبایی‌های کویر غرق شوند.

کویر ورزنه

5-کویر ریگ زرین

در شمال بافق در نزدیکی استان یزد، کویر ریگ زرین قرار دارد که به آن مغستان نیز می‌گویند. صحرای ریگ زرین که به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است، دارای ماسه‌های صاف و نرمی است که تصاویر زیبایی را برای بازدیدکنندگان از این کویر می‌سازند. بنابراین با سفر به کویر ریگ زرین در 6 ماه دوم سال در کنار دوستان خود می‌توانید تجربه یک سفر به یاد ماندنی و جذاب را بسازید.

کویر ورزنه

انتهای پیام

سلام پرواز ایرانیان
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان