ریزش ۵/۵‌ درصدی قیمت مسکن

تور لحظه آخری-کاماپرس

در دو هفته گذشته قیمت مسکن در تهران ۵/۵ درصد کاهش داشته است.

به گزارش کاماپرس، با اینکه بازار مسکن نسبت به بازارهای موازی مثل خودرو و سکه و طلا کمی دیرتر به کاهش قیمت دلار واکنش نشان داد، اما کاهش قیمت در بازار مسکن به صورت آرام و پیوسته ادامه دارد.

تا جایی که در دو هفته گذشته این روند نزولی باعث کاهش۵/۵ درصدی نرخهای پیشنهادی مسکن شده است. همچنین آمارها نشان می دهد از ۸ تا ۲۱ آذرماه تمایل برای فروش در مقایسه با دو هفته قبل از آن ۱۳.۵ درصد افزایش یافته است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

افت قیمت مسکن در منطقه ۸ بیشتر از بقیه مناطق است

راز آسمان پایتخت

بیشترین افت قیمت در منطقه ۸ به میزان ۱۷ درصد رخ داده و در عین حال در منطقه هفت نرخهای پیشنهادی ۷.۸ درصد افزایش نشان می دهد. در هر دو منطقه مذکور عرضه مسکن به ترتیب ۱۷ و ۱۶ درصد در مقایسه با دو هفته قبل از آن کاهش یافته است.

از ۸ تا ۲۱ آذرماه قیمتهای پیشنهادی در منطقه یک ۱.۸ درصد، منطقه دو ۱.۶ درصد، منطقه چهار ۳.۱ درصد، منطقه هشت ۱۷ درصد، منطقه ۹ بالغ بر ۲.۴ درصد، منطقه ۱۰ به میزان ۰.۶ درصد و منطقه ۲۲ بالغ بر ۰.۲ درصد در مقایسه با دو هفته قبل از آن کاهش یافته است.

عرضه مسکن بیشتر شده است

بررسی تغییرات تعداد آگهی های هفته دوم و سوم آذرماه نسبت به هفته آخر آبان و اول آذرماه نیز نشان می دهد عرضه مسکن در منطقه دو ۲۲ درصد، منطقه پنج ۵۱ درصد، منطقه شش ۱۰ درصد، منطقه ۹ بالغ بر ۱۵۵ درصد و منطقه ۱۰ به میزان ۴۳ درصد افزایش یافته است. از سوی دیگر در منطقه یک تعداد آگهی ها ۱۴ درصد، منطقه سه ۲۵ درصد، منطقه چهار ۲۲ درصد منطقه هفت ۱۶ درصد و منطقه هشت ۱۷ درصد کاهش یافته است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار مسکن، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

به گزارش ایسنا، دو نمایه از افت قیمت و افزایش نسبی عرضه مسکن در تهران طی دو هفته اخیر در حالی اتفاق افتاده که در هفته اول آذرماه نیز نرخها ۲.۲ درصد نسبت به هفت روز قبل از آن کاهش یافته بود. ریزش پله ای قیمتها به اعتقاد کارشناسان، تخلیه حباب بازارمسکن است که می تواند تا زمان کاهش نرخ ارز ادامه پیدا کند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز