سقوط 20 درصدی قیمت مسکن در چهار منطقه تهران

تور لحظه آخری-کاماپرس

با اینکه قیمت مسکن در بیشتر مناطق تهران با کاهش روبروست، اما در چهار منطقه این کاهش قیمت خیلی بیشتر است.

به گزارش کاماپرس، شاید قیمت مسکن خیلی دیر به تحولات و کاهش ارز و دیگر بازارها واکنش نشان داد، اما کارشناسان معتقدند این روند کاهشی فعلا و به صورت آهسته ادامه دارد. البته به عقیده آنها کاهش قیمتها در بالای شهر تهران که قیمت مسکن خیلی بیشتر از بقیه مناطق بود، نمود بیشتری دارد. تا جایی که در در مناطق ١، ٢، ٣ و ٦ قیمت مسکن تا ٢٠ درصد کاهش داشته است.

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی قیمت خانه در این چهار منطقه پایتخت را غیر واقعی می داند و معتقد است افت قیمت ارز در این مناطق تاثیر بیشتری داشته و تا ٢٠ درصد تخلیه حباب قیمت ها در این مناطق اتفاق افتاده است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

او در این باره می گوید:« اوج سفته بازی در مناطق یک و سه پایتخت و بعد ٢ و ٦ رخ می دهد و معمولا این مناطق پایتخت تحت تاثیر تلاطم و یا آرامش در بازارهای دیگر قرار دارند. البته در یک ماه اخیر که شاهد کاهش نرخ ارز هستیم قیمت ها در منطقه یک و ٣ شکسته است و بازار سفته بازی در این منطقه را نیمه تعطیل کرده است.»

راز آسمان پایتخت

قیمت مسکن تحت تاثیر چه شاخص هایی است؟

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در ادامه به ایرنا می گوید:« قیمت مسکن از قیمت زمین، مصالح و خدمات تشکیل می شود. با توجه به اینکه سه مورد اعلام شده در یک ماه گذشته کاهش نداشته اند که قیمت مسکن پایین بیاید، این وضعیت نشان می دهد که ارتباط مسکن با خود بخش نیست، بلکه به خارج از بخش مسکن گره خورده است.

بدین صورت که در مناطقی که خرید ملک جنبه سرمایه گذاری دارد و بازار سفته بازی داغ است کاهش چشمگیر قیمت داشتیم، اما در سایر مناطق پایتخت، کاهش قیمت ها شتاب کمتری داشته است و در برخی مناطق نیز حدود ٣ تا ١٠ درصد قیمت ها کاسته شده است.»

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم،عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

 قیمت‌ مسکن در آذرماه چقدر  کمتر شد؟

به گزارش ایرنا در نیمه نخست آدرماه قیمت خانه در تهران از یک تا ۱۱ درصد کاهش داشته است. در نیمه دوم آبان ماه نیز قیمت‌ها در بعضی مناطق تا ۱۰ درصد پایین آمده بود.

افزایش تمایل برای فروش مسکن در بعضی مناطق پایتخت که اغلب با افت قیمت‌های پیشنهادی همراه شده، ترمز افزایش قطعی قیمت‌ها را نیز کشید؛ به طوری که بر اساس اعلام بانک مرکزی رشد قیمت مسکن شهر تهران از حدود ۱۰ درصد در هفت ماهه نخست امسال به ۱.۸ درصد در آبان ماه رسید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز