پایان گرانی هر ماه قیمت مسکن

کارشناسان بازار مسکن معتقدند در صورت ماندگاری نرخ ارز ، قیمت مسکن ماهیانه گران نمی شود.
به گزارش کاماپرس، قیمت مسکن در آبان ماه رشدی کمتر از ۲ درصد را به نام خود ثبت کرد. آمارها نشان می دهد تورم ماهانه متوسط قیمت مسکن در مهرماه نسبت به شهریورماه گذشته حدود ۱۰ درصد بود که بنابر اعلام بانک مرکزی در آبان ماه به ۱.۸ درصد رسیده است.

کارشناسان معتقدند این کاهش قیمت تحت تاثیر کاهش نرخ ارز در چند هفته اخیر رخ داده است. یعنی بازار مسکن آماده ثبات قیمت است و اگر کاهش قیمت ها در سایر بازارهای موازی مثل ارز و سکه و طلا ادامه داشته باشد،‌ریزش قیمت مسکن در آخرین ماه پاییز هم ادامه پیدا می کند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی دو سال پیش اعلام کرد که برای اولین بار در ایران قیمت مسکن از الگلوی قدیمی خود تبعیت نمی‌کند و مدت ها است قیمت سرپناه مردم با قیمت ارز گره خورده است و مالکان ارزش ملک خود را مطابق نرخ روز دلار به فروش می رسانند. محمد اسلامی پیشتر گفته بود اگر قیمت ارز کاهش یابد قیمت خانه هم ارزان می شود با این حال آثار این اتفاق معمولا در بازار مسکن به دلیل چسبندگی قیمت‌ها خیلی سریع خود را نشان نمی دهد.

کاهش قیمت مسکن در رکود بازار

آریاک سفر

مصطفی قلی خسروی رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران آمار خرید و فروش ملک در آبان ماه را اعلام کرد که از افت ۴۸ و ۳۱ درصدی معاملات ملک به ترتیب در شهر تهران و کل کشور حکایت داشت.

به گزارش ایرنا این بیشترین کاهش ماهیانه تعداد معاملات در سال ٩٩محسوب می شود که البته خبر خوش کاهش حدود ۱۰ درصدی قیمت‌های پیشنهادی را در خود داشت.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفته بود که دیگر از نرخ‌های کاذب خبری نیست و قیمت‌ها به سمت واقعی شدن سوق پیدا کرده است، فروشندگان در بازار بیشتر از خریداران هستند و در صورت تداوم کاهش نرخ ارز و ثبات آن سه ماه آخر امسال با شکست حباب قیمت مسکن همراه خواهد بود.

در آبان‌ماه، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۲۷۱.۹ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۱.۸ و ۱۱۸.۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز