رونمایی از 2 جاذبه جدید دبی به بهانه نمایشگاه اکسپو 2020 دبی

لست سکند

امارات متحده عربی به بهانه برپایی نمایشگاه اکسپو 2020 از دو جاذبه جدید گردشگری شهر دبی رونمایی کرد: باغ آسمانی و آب‌نما. این دو جاذبه دیدنی در نزدیکی مرکز نمایشگاه اکسپو، یعنی پلازا یا میدان الوصل قرار دارند. در ادامه، به ویژگی‌های بدیع در سطح جهانی نمایشگاه اکسپو 2020 دبی اشاره خواهد شد.

باغ آسمانی

به گزارش کاماپرس، باغ آسمانی عرشه‌ای به ارتفاع 55 متر است و نمای 360 درجه از اکسپو را به نمایش می‌گذارد. این برج دوار دارای دو کابین بهم‌پیوسته است که بالا و پایین می‌روند. بازدیدکنندگان می‌توانند از زیرزمین وارد کابین پایینی و از طبقه همکف وارد کابین بالایی شوند.

این برج در نزدیکی پارک یوبیل قرار دارد. در طبقه بالای برج، 10 درخت با شکوفه زردرنگ به چشم می‌خورند که در سراسر امارات متحده عربی یافت می‌شوند. معمار مشهور لندنی، آصف خان، طراحی این باغ آسمانی را انجام داده است. او هم‌چنین طراحی درگاه‌های ورودی نمایشگاه را با کامپوزیت بسیار سبک فیبر کربن انجام داده است.

راز آسمان پایتخت

آب‌نما

آب‌نما بین پلازای الوصل و پارک یوبیل قرار دارد که عناصر آب، خاک و آتش را ترکیب می‌کند. هنگام بازدید از این آب‌نما با باغی سرسبز و درختان نخل سربه‌فلک‌کشیده روبه‌رو خواهید شد. وسط آب‌نما، دایره‌ای از آتش با شعله‌های قرمز، سبز و زرد خودنمایی می‌کند که هیچ گاز کربنی تولید نمی‌کنند.

153 گونه موج نمایشی از دیوارهای مجاور سرازیر می‌شود. در طول شب، امواج منظره‌ای منحصربه‌فرد شکل می‌‌دهند. طول دیوارها نیز 13 متر است. جالب است بدانید آب به صورت موزون و هماهنگ با صدای موسیقی بیرون می‌آید. این آب‌نما توسط شرکتی کالیفرنیایی به نام «وِت دیزاین» ایجاد شده است. طراحی نحوه فوران آب و پخش موسیقی با جدیدترین فناوری‌ها هدایت شده است. شرکت وت دیزاین طراحی فواره رقص معروف برج خلیف دبی را نیز به عهده داشته است.

بیشتر بخوانید:

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز