رونمایی از جنگنده سوخو 30 با موتور ارتقاء یافته تا پایان سال 2020

ژیوار

جنگنده Su-30SM2 تا اواخر سال 2020 مجهز به یک موتور جدید با امکان رانش هوای متغیر خواهد شد.

به گزارش کاماپرس و به نقل از ایزوستیا، سرهنگ ایگور مالیکوف گفت موتور قدرتمند AL-41F-1S که در جنگنده های Su-35 مورد استفاده قرار می گیرد می تواند قدرت جنگندگی Su-30 را به مراتب افزایش دهد. به همین دلیل ، این جنگنده قادر به حمل مقدار بیشتری مهمات و تجهیزات خواهد بود. همچنین زاویه رانش متغیر هوای این موتور به سوخو 30 توانایی کنترل پذیری بیشتری در انجام نبردهای هوایی به او می دهد.

به گفته این خلبان ، هنگامی که جنگنده به سرعت موقعیت خود را تغییر می دهد ، ابزارها باید با اطمینان، حرکت اهداف را ردیابی کنند و خلبان باید بتواند از موشک های هوا به هوا در نبردها استفاده کند. علاوه بر این ، سیستم های اپتیکی ، راداری و نظارتی جنگنده به روز خواهد شد.

لازم به ذکر است که موتور توربو جت بای پس AL-41F-1S (یا “محصول 117S”) در ابعاد نسخه قبلی نوع AL-31F طراحی شده، که به گفته سازنده اجازه می دهد تا “برای نوسازی ناوگان هواپیماهای Su-27 / Su-30 که قبلاً تولید شده اند ، مورد استفاده قرار گیرد”.

رانش محصول 117S در حالت ویژه تا 14500 کیلوگرم نیرو ، در حالت فورساژ 14200 کیلوگرم نیرو و در حالت حداکثری (بدون فورساژ) تا 8800 کیلوگرم نیرو است. این محصول به صورت انبوه بر روی جدیدترین جنگنده های چند منظوره روسی Su-35S نصب شده است.

دریان سفر امید

به گفته کارشناسان ، در حال حاضر ، Su-30SM ، بیشترین جنگنده‌های ناوگان نیروی هوایی فدراسیون روسیه و نزدیکترین متحدان آن را تشکیل می دهد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نهال گشت
آژانس هرمس 724
سبیت
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز