رواج عطرهای تقلبی در تهران / عطر فیک چند؟

ژیوار

این روزها قاچاق عطر و ادکلن و محصولات تقلبی زیاد شده و کارشناسان بهداشتی نسبت به خرید آن‌ها و رواج انواع بیماری‌ها هشدار داده‌اند. به گفته سید روح‌اله لطیفی، سخنگوی گمرک، وجود مرزهای طولانی زمینی و دریایی شرایط واردات قاچاق را تسهیل کرده و تا زمانی در آن منفعت باشد، این کار ادامه خواهد داشت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار روز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از همشهری، بساط فروش عطرهای تقلبی نشان می‌دهد نه تنها عطرهای قاچاق بلکه آمار عرضه عطرها و ادکلن‌ها دوباره پرشده هم بالا رفته است. جست و جوهای اینترنتی نشان می‌دهد، خیلی از سایت‌ها و افراد خریدار شیشه‌های خالی عطر هستند. قیمت این شیشه‌ها با توجه به نوع مارک، جعبه داشتن و …. بین 150 هزار تا یک میلیون تومان معامله می‌شوند. این مسئله باعث شده تا زباله گردهای مناطق مختلف هم در سطل‌های زباله به دنبال شیشه‌های خالی عطر باشند. شیشه‌هایی که از سطل زباله گرفته شده باشند، منبع هر نوع آلودگی ویروسی، کپک و … است. این مشکل کنار محتوای عطرهای تقلبی باعث افزایش شدید آلودگی‌های و بیماری‌ها خواهد شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

معضل جمع آوری شیشه‌های خالی عطر به شهرداری تهران هم تسری پیدا کرده است. در این باره شادی مالکی، معاون هماهنگی و ارزیابی امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، بیان کرده که شیشه عطر خالی در مدیریت پسماند با دیگر زباله‌های شیشه‌ای هیچ تفاوتی ندارد. تشاید در کل زباله جمع آوری شده از یک منطقه حدود 10 شیشه عطر وجود داشته باشد که از نظر کالای پسماندی چندان مورد توجه نیست.

دریان سفر امید

مالکی بیان کرده با توجه به رواج جمع آوری شیشه عطر خالی و پرشدن آن از جانب متخلفان، در راستای حفظ سلامت شهروندان، می‌توان درباره این موضوع بررسی و برنامه ریزی لازم را داشت تا از این گونه فعالیت غیرمجاز جلوگیری شود.

رواج فروش عطر و ادکلن فیک در بعضی سایت‌های معروف!

معضل عطر ارزان قیمت و ناشناخته به سایت‌های اینترنتی و حتی شناخته شده رسیده است. یکی از وبسایت‌های معروف فروش اینترنتی انواع کالاها، آگهی عطر بدون جعبه را منتشر کرده و محصولات این چنینی را می‌فروشد. بعضی مشتریان در اعلام نظرات کاربران بیان کرده‌اند که مصرف این محصول باعث ایجاد مشکلات پوستی برای آن‌ها شده و می‌خواهند این کالا را مرجوع کنند.

بساط دستفروش‌های خیابان‌های مختلف تهران معدن این مدل عطر و ادکلن‌ها است. مردم باید به مسئله ممنوعیت صادرات و واردات عطر و ادکلن و قیمت دلار توجه داشته باشند. در واقع با یک حساب سرانگشتی می‌توان متوجه شد شیشه عطر اروپایی یا آمریکایی 150 دلاری، محل است در ایران به قیمت 500 هزار تومان فروخته شود.

قاچاق عطر و ادکلن به چه قیمت؟

به گفته بهرام دارایی، رئیس سازمان غذا و دارو، از زمانی که سازوکار محصولات آرایشی و بهداشتی در زمینه واردات و صادرات به وزارت صمت انتقال پیدا کرد، میزان قاچاق بیشتر شد. با توجه به این ممنوعیت و نبود تولیدات داخلی، عمده نیاز بازار از طریق قاچاق تامین می‌شود. دارایی معتقد است که با توجه به افزایش احتمال تقلبی و مضر بودن محصولات آرایشی و بهداشتی قاچاق، این روند حتما باید اصلاح شود.

به نظر فعالان حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی، ممنوعیت واردات این قبیل کالاها چندان طرح موفقی نبوده و حتی مشکلات این بخش را بیشتر کرده است. رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی معتقد است که بسته شدن مسیرهای قانونی و رشد قاچاق نه تنها اوضاع آشفته‌ای را در این بخش به وجود آورده بلکه فروشگاه‌های معتبر را هم به مرز ورشکستگی کشانده است. خیلی از فروشگاه‌هایی که در این حوزه فعالیت دارند اکنون تحت فشار اقتصادی هستند و امکان اداره مجموعه خود را ندارند.

در حال حاضر آمار دقیقی درباره میزان ورود عطرهای قاچاق به کشور وجود ندارد. اما طبق اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا، سال گذشته اجناس قاچاق 65 درصد بازار لوازم آرایشی را تشکیل می‌دادند.

عمده قاچاق عطر و ادکلن از مرزهای غربی و جنوبی انجام می‌شود. کولبران و شوتی‌های شبانه از طریق مرزهای زمینی و کوهستانی و حتی اسکله‌های متروکه قاچاق این کالاها را انجام می‌دهند و مدعی هستند که به علت دشواری این فرآیند بعید است جنس قاچاق آن‌ها فیک یا مضر باشند!

انتهای پیام

 

تورهای مسافرتی لحظه آخر
روکش مارال
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز