رنگ مناسب لباس نوزاد دختر و پسر

تورهای مسافرتی لحظه آخر

شاید موقع خرید سیسمونی و یا خرید لباس بچه گانه از فروشگاه های پوشاک نوزادی و یا فروشگاه های اینترنتی با آن همه جذابیتی که لباس های کوچولو رنگی دارند ، انتخاب برای شما سخت باشد و به این فکر کنید که چه طرح و رنگ لباسی برای فرزندتان تهیه کنید . هنگام انتخاب، رنگ لباس نوزاد و ترکیب و هارمونی رنگ ها را حتما باید در نظر داشته باشید و با توجه به ویژگی هر رنگ ، علاقه و تاثیر رنگ ها بر کودک ، خرید لباس بچه رو انجام دهید ، چون واکنش کودکان به رنگ لباس بیشتر از طرح آن هست و رنگ لباس بر سلامت نوزاد و کودک ، خلق و خوی آنها تاثیر می گذارد.

در قدیم برای لباس پسر یا دختر نوزاد تنها از رنگ سفید استفاده می‌کردند ولی از سال 1940 به بعد برای نوزاد دختر رنگ صورتی و برای نوزاد پسر رنگ آبی انتخاب شد . ولی نه اینکه حتما از این دو رنگ فقط استفاده کنید ، رنگ های دیگری هم هستند که انتخاب مناسبی برای لباس نوزاد دختر و پسر می باشند و می توانید از رنگ های شاد و مناسب با سن و جنسیت کودک انتخاب کنید .

نوزاد تازه متولد شده دید خوبی از رنگ ها ندارد ولی به مرور که بزرگتر می شود ، رنگ ها را کاملا درک کرده و از رنگ ها تاثیر می گیرد.

پس باید بدانید رنگ لباس کودک همچون بزرگسالان می تواند بر روحیه آنها تأثیر داشته باشد.

برای لباس نوزاد تا یک سالگی رنگ های روشن مناسب است زیرا باعث می شود که کثیفی لباس سریع نشان داده شود و شما اقدام به تعویض لباس کرده ، به این ترتیب روی بهداشت و سلامت کودک تاثیر دارد . رنگ های روشن می‌توانند فضایی لطیف ، آرام و معصومانه ایجاد کنند و از ۹ ماهگی به بعد برای توجه کودک رنگ نارنجی و قرمز کمرنگ را می‌‌توانید اضافه کنید .

راز آسمان پایتخت

کودکان به رنگ های درخشان و زنده زرد ، نارنجی ، سبز ، قرمز وآبی واکنش مثبت نشان داده و علاقه دارند .

رنگ های لباس بچه گانه دختر و پسر ، تقریبا تفکیک شده اند ولی این به آن معنا نیست که اگر رنگی را عموما دختران می پوشند برتن پسرتان کنید خطایی مرتکب شده و برای پسران ممنوع باشد، گاهی می طلبد که تن دخترتان لباس آبی رنگ کنید و بالعکس .

دسته بندی رنگها

رنگها در کل به سه دسته گرم ، سرد و خنثی تقسیم میشوند .

نی نی لازم-کاماپرس

رنگ های گرم : قرمز ، صورتی ، زرد ، بنفش ، طلایی و نارنجی

این رنگ ها می توانند حالات روحی مختلفی همچون هیجان یا خشم را به انسان القا کنند .

رنگ های سرد : آبی ، سبز ، فیروزه ای ، بنفش

رنگ های سرد به طور کلی خاصیت آرامش بخش دارند و به همین دلیل برای کودکان بیش فعال بهتر است از رنگهای سرد استفاده کنید تا احساس آرامش در این کودکان بیشتر شود .

رنگ های خنثی شامل: سفید ، مشکی ، خاکستری ، نقره ای ، کرم ، قهوه ای ، سرمه ای

رنگ های خنثی رنگ هایی ساده ، جذاب و کاربردی هستند ، این رنگ ها همیشه جذابیت داشته و هیچ وقت از مد نمی افتند . رنگ های خنثی حس آرامش رامنتقل کرده و خیلی راحت با رنگ های دیگر ست می شوند.

خواص لباس هایی به رنگ گرم

 قرمز :

رنگی پر انرژی است و با پوشاندن لباس قرمز رنگ برتن کودک او توسط دیگران جذاب تر دیده می شود و باعث افزایش قدرت اراده در کودک میشود .

بیش از حد رنگ قرمز استفاده نکنید زیرا رفتار پرخاشگرانه ، تهاجمی و عدم توانایی در تمرکز را تشویق می کند.

رنگ قرمز قدرت اراده ، انرژی و رهبری را توسعه داده و گاهی بر حالت  تهاجمی نیز تاثیر می گذارد .

نی نی لازم-کاماپرس صورتی :

لباس به رنگ صورتی ، حس آرامش و نشاط به کودک بخشید ه و کودک را با مزه تر نشان می دهد .

نی نی لازم-کاماپرس

نارنجی :

رنگ نارنجی از رنگ های گرم و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن ، خلق و خوی خوب و تحریک قدرت بینایی در کودک می شود . رنگ نارنجی از ترکیب دو رنگ زرد و قرمز تشکیل شده ، در نتیجه ویژگی هر دو رنگ را داراست و برای لباس بچه گانه هردو جنسیت گزینه خوبی است زیرا این رنگ اعتماد به نفس ، برون گرایی و استقلال را در کودک تشویق کرده و رنگ نشانه ی گرمی ، خوشحالی می باشد.

زرد :

این رنگ سیستم عصبی را تحریک به فعالیت می کند و توان کودک را به اوج می رساند. خورشید مظهر دانایی کامل بوده و زرد ، رنگ دانایی و خردمندی است مفاهیمی چون شادی و نشاط و خوش بینی را در بر می گیرد. رنگ زرد از آن دسته از رنگهاست که هم مناسب دختران و هم پسران بوده و انتخاب مناسبی برای زمانی است که شما جنسیت نوزاد رانمی دانید و می خواهید هدیه تهیه کنید.

رنگ زرد روشن باعث افزایش حافظه می گردد.

نی نی لازم-کاماپرس

پرفروش ترین لباس نوزادی دخترانه

خواص لباس با رنگ های سرد

سبز :

رنگ سبز رنگ زندگی است و حس رشد و نو شدن می‌دهد و به همین علت برای لباس بچه ها رنگ مناسب و دوست داشتنی است. لباس های سبز آرامش بخش و مناسب هر دو جنسیت کودک می باشند. سایه‌های رنگ سبز زمانی که با رنگ‌های دیگر ترکیب شوند برای لباس‌ نوزاد پسر و لباس نوزاد دختر بسیار گزینه مناسبی هستند .

نی نی لازم-کاماپرس

آبی :

رنگ صلح و آرامشه که آرامش ذهن و بدن را در بر دارد و باعث کاهش ضربان قلب و تنش شده در نتیجه احساس اضطراب و پرخاشگری را کاهش داده و حس ایمنی و آسایش را ایجاد می کند . بهتر است این رنگ رو به تنهایی برای لباس بچه گانه در نظر گرفته نشود.

نی نی لازم-کاماپرس

بنفش :

این رنگ نشانه عزت نفس و وقار و بصیرت و خود برتری است . لباس بنفش باعث رویایی شدن و تقویت احساسات می شود . این رنگ نشانه ثروت و شیک بودن است .

رنگ مناسب لباس نوزاد دختر

اغلب برای لباس نوزاد دختر از رنگ‌های سفید ، یاسی ، صورتی روشن و گل بهی استفاده می شوند که هم به تنهایی و یا ترکیبی از آنها با هم برای دختران زیبا به نظر می‌رسد . در کل از رنگ های روشن استفاده کنید و اگر مایل بودید برتن نوزاد دخترتان لباس آبی روشن کنید ، خوب هست یه تل سر نوزادی هم سر دختر زیباتون بگذارید چون رنگ آبی به عنوان رنگ لباس پسرانه جا افتاده است.

پرفروش ترین لباس نوزادی پسرانه

رنگ مناسب لباس نوزاد پسر

رنگ آبی و قهوه ای  از نمونه رنگ هایی هستند که معمولا برای لباس پسرها استفاده می شود . رنگ آبی آرامش بخش است  و شما خیلی راحت میتوانید با دیگر رنگها ست کنید .

رنگ مخصوص هر جنسیت

نی نی لازم-کاماپرس

انتهای پیام

مرتبط با : نی نی لازم
اوج آرام
دادپویان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز