رشد قیمت دلار با توقف برجام

ژیوار

قیمت دلار با انتشار خبر توقف مذاکرات برجام، افزایش داشت و تقریبا نزدیک به 600 تومان در مقایسه با پنج شنبه گذشته، رشد پیدا کرد. طبق آخرین اطلاعات نرخ دلار نسبت به دو روز قبل 2.01 درصد بالا رفت و به مرز 26 هزار و 350 تومان رسید. امروز قیمت دلار بازار متشکل نسبت به دو روز گذشته 0.19 درصد بالا رفت و 24 هزار و 422 تومان شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز دلار بازار آزاد بعد از یک هفته ثبات در کانال 25 هزار تومانی، مرز 26 هزار تومانی را پشت سر گذاشت و نسبت به توقف مذاکرات برجام و بازگشت مذاکره کنندگان ارشد کشورهای مختلف واکنش نشان داد. خبر توافق مذاکرات برجام توسط جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اعلام شد. این مقام مسئول، عوامل بیرونی را باعث توقف مذاکرات دانست.

اخبار مرتبط را بخوانید:

دریان سفر امید

توقف مذاکرات در حالی اتفاق افتاد که برخی از رسانه‌های رسمی و سیاستمداران کشورهای حاضر در مذاکرات وین، خبر از انجام این توافق در زمانی نزدیک داده بودند. قبلا هم پیش بینی شده بود که با توقف برجام نرخ دلار به سمت کانال‌های بالاتر قیمتی حرکت خواهد کرد. برخی از معامله گران شرایط مطرح شده از سوی روسیه را عامل این اتفاق می‌دانند.

نظر برخی معامله گران درباره قیمت دلار

بعضی از معامله گران هم معتقدند با توجه به درگیری شدید روسیه در اوکراین، مذاکرات متوقف شده و احتمال از سرگیری مجدد آن در آینده نزدیک وجود دارد. در واقع این گروه بیان می‌کنند که بازار ارزی کشور پس از التهاب و هیجانی مقطعی، به دوران احتیاط خود باز خواهد گشت.

قیمت پوند و یورو هم امروز در مدارک افزایشی بودند. نرخ پوند با رشد 766 تومانی نسبت به دو روز قبل، در محدوده 34 هزار و 750 تومانی توقف کرد. قیمت یورو هم در مقایسه با دو روز گذشته 640 تومان بالا رفت و به مرز 29 هزار و 158 تومانی رسید.

نهال گشت
تهران آهن
روکش مارال
آژانس هرمس 724
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز