دلارهایی گرانتر از 30 هزار تومان

این روزها موضوع جدیدی درباره عرضه بسته‌های یک دلاری و دو دلاری نو و قیمت آن‌ها در بازار ارز مطرح شده است. گویا این دلارهای نو که با نرخ 32 هزار تا 34 هزار تومان در بازار فروخته می‌شوند، برای عیدی دادن مورد توجه قرار گرفته‌اند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارزی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در شرایط اقتصادی کنونی و با توجه به نوسانات نرخ دلار، هم اکنون بسته‌های نو دلار در بازار آزاد وجود دارد و هر یک دلار با چند هزار تومان تفاوت قیمت نسبت به نرخ فعلی این ارز خارجی، فروش می‌رود. این پدیده در حالی مطرح شده که کشور از لحاظ شرایط اقتصادی و نرخ ارز وضعیت چندان مناسبی ندارد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

چه عواملی روی قیمت دلار اثر خواهد گذاشت؟

هم اکنون شرایط بازار ارزی تحت تاثیر اخبار مذاکرات برجام و جنگ روسیه و اوکراین قرار دارد. در واقع به نوعی خبرهای جدید بازار ارز تبدیل به آسانسور شده و با انتشار هر خبری قیمت دلار بالا و پایین می‌شود. معامله گران از این اتفاقات برای کسب سود استفاده می‌کنند.

علاوه بر این موضوعات، افزایش نرخ اونس باعث خواهد شد تا قیمت سکه بالاتر برود و قیمت دلار را متاثر کند. به همین دلیل بازار ارزی در چند هفته اخیر نوسانات زیادی را پشت سر گذاشت. در حال حاضر نرخ دلار در بازار آزاد همچنان کاهشی است و با افت 1.97 درصدی نسبت به روز گذشته، در محدوده 25 هزار و 760 تومانی قرار دارد.

نرخ دلار بازار متشکل هم در مقایسه با دیروز، با کاهش 97 تومانی که داشت در محدوده 24 هزار و 352 تومانی قرار گرفت. اخبار برجام و مسائلی که ذکر شد نه تنها روی قیمت دلار، روی نرخ دیگر ارزهای خارجی پرطرفدار مثل یورو و پوند هم موثر است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز