جنگ روسیه و اوکراین به نفع دلار در بازار ارزی ایران!

قیمت دلار بازار آزاد امروز با کاهش 1.19 درصدی مواجه شد و به مرز 25 هزار و 960 تومانی رسید. اما نرخ دلار بازار متشکل در مقایسه با دیروز 0.08 درصد افزایش نرخ داشت و در محدوده 24 هزار و 470 تومان قرار گرفت. برخی معامله گران جنگ روسیه و اوکراین را به نفع ایران می‌داند و به همین دلیل معتقدند که نتیجه مذاکرات به سود ایران خاتمه پیدا خواهد کرد. همین عامل باعث کاهش قیمت دلار شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، هم اکنون آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه وضع کرده است. از آنجایی که این روسیه قطب عمده صادرکننده نفت به اروپا و آمریکا محسوب می‌شود، با وضع تحریم‌ها جدید، شرایط را برای صادرات نفت سخت‌تر خواهد کرد. به همین دلیل برخی کارشناسان احتمال می‌دهند که آمریکا به منظور تامین نفت مورد نیاز خود، موقعیت مذاکرات را از دست ندهد و با دادن امتیازات بیشتر به طرف ایرانی، این موضوع را به سرانجام برساند. این موضوع روی ادامه کاهش نرخ دلار موثر خواهد بود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

دیدگاه افزایشی‌ها درباره قیمت آینده دلار

اما برخی این موضوعات را به طور کلی نادیده می‌گیرند و نسبت به طولانی شدن مذاکرات بدبین هستند. زیرا در روزهای اخیر برخی طرف‌های غربی و مسئولان ایرانی به صراحت اعلام کرده‌اند که در خصوص برجام هنوز مشکلات حل نشده مهمی وجود دارد و با وجود روند مثبت مذاکرات، اینگونه مسائل چالشی بر سر راه توافق هستند.

به همین دلیل بعضی معامله گران ارزی بر این باورند که قیمت دلار در روزهای آینده مجددا اوج می‌گیرد و صعود تازه‌ای را آغاز خواهد کرد.

امروز قیمت پوند و یورو هم کاهشی بود. نرخ پوند نسبت به روز گذشته 422 تومان کم شد و به مرز 34 هزار و 25 تومانی رسید. قیمت یورو هم در مقایسه با دیروز افت 296 تومانی را تجربه کرد و 28 هزار و 309 تومان شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز