صعود کم زور نرخ دلار

قیمت دلار امروز را افزایشی آغاز کرد و با رشد 0.78 درصدی نسبت به روز گذشته در محدوده 25 هزار و 620 تومانی قرار گرفت. نرخ دلار در بازار متشکل هم افزایشی بود و با رشد 140 تومانی که در مقایسه با دیروز داشت، به مرز 24 هزار و 340 تومان رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نظر کاهش یکباره قیمت دلار در 48 ساعت گذشته تحت تاثیر اخبار توافق زود هنگام بعد از بازگشت رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، اتفاق افتاد. اما از آنجایی که هنوز خبری مبنی بر توافق منتشر نشده، بار دیگر نرخ دلار صعودی شد. اما میزان افزایش نرخ دلار نشان دهنده این است که هنوز هم معامله گران با رعایت جانب احتیاط فعالیت دارند و هنوز برای اخبار نهایی مذاکرات برجام انتظار می‌کشند. زیرا هر لحظه ممکن است خبری مبنی بر توافق یا عدم توافق منتشر شود و بازار روند کاهشی یا افزایشی زیادی را تجربه کند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

برخی از فعالان و معامله گران بازار ارز معتقدند که با وجود جنگ روسیه و اوکراین و رشد قابل توجه بهای نفت، آمریکا به زودی امتیازات بیشتری به ایران خواهد داد تا بازار نفت خاورمیانه را از دست ندهد. به همین دلیل امکان توافق در روزهای آتی دور از تصور نخواهد بود.

تحلیل نرخ دلار از دیدگاه فنی

هم اکنون از لحاظ تحلیل فنی، امکان 26 هزار تومانی شدن دلار وجود دارد. اگر مجددا قیمت دلار به پایین محدوده 25 هزار و 500 تومانی برسد، احتمال سقوط نرخ این ارز خارجی به سمت مرز 25 هزار تومانی قوت می‌گیرد.

امروز نرخ پوند و یورو هم صعودی شد. قیمت پوند نسبت به روز گذشته 265 تومان بالا رفت و به مرز 33 هزار و 905 تومانی رسید. نرخ یورو هم در مقایسه با دیروز 219 تومان افزایش پیدا کرد و 28 هزار و 5 تومان شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز