قیمت دلار در نیمه کانال 25 هزار تومانی جا خوش کرد

این روزها ترس در بازار ارز حاکم شده و معامله گران برای خرید و فروش کاری انجام نمی‌دهند. هم اکنون نرخ دلار بازار آزاد با کاهش 1.37 درصدی طی 24 ساعت گذشته در میانه کانال 25 هزار تومانی توقف کرده است. اما قیمت دلار بازار متشکل نسبت به روز گذشته 0.24 درصد بالا رفته و در محدوده 24 هزار و 392 تومانی قرار دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سفر رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، روز گذشته به پایان رسید، اما این مقام مسئول قبل رفتن از ایران در نشست خبری یک افق دید مثبتی را درباره برجام القا کرد. گروسی روز گذشته اعلام کرد که با وزیر امور خارجه ایران گفت و گوی موفقی را داشته و به نظر این مقام مسئول قصد دارد برای انجام مذاکرات پایانی به وین سفری داشته باشد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

علت اصلی کاهش قیمت دلار

البته برخی معتقدند که بیانیه آژانس و تهران ممکن است باعث عقب افتادن توافق برجام تا پایان سال 1400 شود. هنوز اخبار موثق و رسمی درباره مذاکره رئیس کل آژانس بین المللی انرژی منتشر نشده و تمام گفته‌ها بر مبنای حدس و گمان و سخنان گروسی در نشست خبری دیروز است. با این حال همین موضوع باعث شده تا یک شوک جدیدی به بازار ارزی کشور وارد شود و نرخ دلار در همین ساعات گذشته مجددا به کانال 25 هزار تومانی بازگردد.

این مسئله روی نرخ پوند و یورو هم تاثیر داشته و باعث کاهش قیمت این دو ارز هم شده است. هم اکنون نرخ پوند نسبت به روز قبل 383 تومان کم شده و در مرز 33 هزار و 826 تومانی قرار دارد. قیمت یورو هم در مقایسه با دیروز 317 تومان کم شده و به محدوده 27 هزار و 939 تومانی رسیده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز